اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

عده‌ای به دنبال فرافکنی اندیشه‌های شیعی هستند/ طرد مخالفان وحدت از جامعه

خبرگزاری فارس: دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تخریب اندیشه‌های شیعی هستند، گفت: وهابی‌های تندرو و جماعت القاعده که خود را مسلمان می‌نامند، مهم‌ترین نقش در تحقق نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را دارند.

عده‌ای به دنبال فرافکنی اندیشه‌های شیعی هستند/ طرد مخالفان وحدت از جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری ظهر امروز در همایش "ولایت، محور اتحاد امت اسلامی" که با حضور چهره‌های سرشناس دینی مذهبی، علمای شیعه و سنی و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه ما به عنوان مسلمانان واقعی مسئولیت داریم در مقابل حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان ایستادگی کنیم، اظهار داشت: باید مخالفان وحدت را از جامعه طرد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و قبل از ایشان، حضرت امام راحل با بیانات خود اختلافات را از بین برده‌اند که این نشان دهنده نقش رهبری در ایجاد اتحاد است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن با روی کار آوردن حکومت‌های دست نشانده خود و ایجاد رسانه‌های متعدد به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان است، افزود: متاسفانه افرادی افراطی و نادان مانند وهابی‌های تندرو و جماعت القاعده که خود را مسلمان می‌نامند نیز در رکاب دشمنان و در راستای تحقق اهداف شوم آنها برای تفرقه‌افکنی حرکت می‌کنند.

این روحانی در ادامه سخنان خود به مسائل کشورهای بحرین و سوریه طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در مسئله این دو کشور نیز حکومت‌هایی همانند سعودی دست به مسجدسوزی و مقابله با آزادی‌خواهان می‌زنند که باید گفت این‌گونه حرکت‌ها به عنوان چالش‌های وحدت مسلمانان مطرح است.

وی با بیان اینکه مسئله ولایت طبق آیات و روایات و هم‌چنین طبق منطق عقلی جوامع بشری مسئله‌ای ضروری و بدیهی برای جامعه است، افزود: ولایت موجب اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی است.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از گذشته نیازمند نقش رهبری برای ایجاد وحدت است، این در حالی است که متاسفانه عده‌ای در تلاش برای نشان دادن اعتقادات شیعی به عنوان عاملی برای اختلاف هستند.

اختری با بیان اینکه این‌گونه یاوه‌گویی‌ها صحت ندارد و در راستای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است، گفت: پیامبر اسلام و ائمه هیچ گاه اجازه ایجاد تفرقه در بین جامعه مسلمانان را نمی‌دادند، چرا که دشمنان خوب می‌دانند که با ایجاد تفرقه است که می‌توان این جامعه را تضعیف کرد.

همایش مذکور با حضور چهره‌هایی همانند رئیس دانشگاه امام حسین(ع)، حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان و رئیس مرکز اسلامی، عزیزی استاندار هرمزگان، جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس و تعدادی از علمای اهل سنت استان‌های شمال‌غرب و غرب و هم‌چنین سیستان و بلوچستان، بوشهر و گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول