اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه مهر عنوان کرد

راه‌اندازی دفتر تأیید شرعی برای رعایت فتوای رهبری در قراردادها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه مالی، اعتباری مهر با بیان اینکه در حال حاضر این مؤسسه بیش از هشت میلیون مشتری دارد، گفت: دفتر تأیید شرعی مستقر در نمایندگی ولی فقیه را با بهره‌گیری از علمای قم راه‌اندازی کردیم تا بتوان در قراردادها مطابق با اصول شرعی و فتوای مقام معظم رهبری عمل کرد.

راه‌اندازی دفتر تأیید شرعی برای رعایت فتوای رهبری در قراردادها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامحسن تقی‌نتاج عصر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: مجموعه مهر از سال 72 فعالیت خود را با نام مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان آغاز کرد به طوری که به سرعت شعب آن در سراسر کشور گسترش یافته و در یک فرجه زمانی 20 ساله توانسته است خدمات قابل توجهی را در عرصه اقتصادی و مالی انجام دهد.

وی منابع این مؤسسه را در سراسر کشور 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فعالیت مختلف این مؤسسه در قالب بانکداری بدون ربا و براساس فتاوای مقام معظم رهبری و شکل‌گیری کمیته فقهی انجام می‌شود و ما دفتر تأیید شرعی مستقر در نمایندگی ولی فقیه را با بهره‌گیری از علمای قم راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم در قراردادها مطابق با اصول شرعی و فتوای مقام معظم رهبری عمل کنیم.

تقی‌نتاج تصریح کرد: در همین راستا و با هدف اجرای نظام بانکداری بدون ربا سال گذشته مابه‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب مشتریان را به حساب آنها واریز کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: رقم پرداخت شده از این بابت 204 میلیارد تومان بود که ما به رغم برخی نگرانی‌ها در مورد کاهش نقدینگی بانک به این کار دست زدیم که خود این حرکت برکت زیادی را برای این مؤسسه به همراه داشت.

وی اضافه کرد: هر چند در این اقدام انقلابی و اساسی 10 درصد منابع بانک خارج شده و در اختیار مشتریان قرار گرفت اما 400 هزار میلیارد تومان منابع سال گذشته مؤسسه مهر بوده که یک افزایش خوبی را شاهد و ناظر هستیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل مؤسسه مهر در ادامه بیان کرد: ما از محل قرض‌الحسنه و 10 درصد منابع‌مان که حدود دو هزار میلیارد تومان بود به مشتریان تسهیلات پرداخت کردیم در حالی که مراقب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه مردم بودیم تا مبادا از سپرده سرمایه‌گذاری مردم در این زمینه خرج شود.

تقی‌نتاج ادامه داد: به هیچ وجه از سپرده سرمایه‌گذاری مردم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت نشده و ما مراقبت می‌کنیم تا این‌گونه سپرده‌گذاری‌ها در مسیر تولید، اقتصاد و سودآوری صرف شود.

وی با اعلام این‌که مؤسسه قرض‌الحسنه مهر بیش از 800 شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: این مؤسسه شش هزار پرسنل توانمند و معتقد و متعهد دارد که به صورت مستقیم با این مجموعه در فعالیت هستند.

تقی‌نتاج در ادامه افزود: بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری مردم در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی به کارگیری شده است که ما بعد از بررسی طرح‌های اقتصادی با توجه به سودآوری آنها به این کار اقدام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری سودآور و اقتصادی را مورد ارزیابی دقیق فنی و کارشناسی قرار می‌دهیم و در تلاش هستیم از سرمایه‌گذاران نیز در حد اختیارات و وظایف خود حمایت کنیم.

تقی‌نتاج با گرامیداشت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: این حرکت ما با فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی مطابقت دارد به طوری که مؤسسه مهر در حوزه تولید نان صنعتی در کشور وارد کار شده و از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه مهر با یادآوری اینکه در سطح کشور از 22 واحد تولید نان صنعتی قراردادها و تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده و مؤسسه مهر در حال کمک و مساعدت این مجموعه‌ها است، اضافه کرد: علاوه بر نان صنعتی ما در گروه خودروسازی بهمن نیز سرمایه‌گذاری کردیم ولی این مجموعه به دلیل آن که ورود قطعات و مونتاژ خودرو از چندان سودآوری برخوردار نیست و در مقابل از سرمایه‌گذاران نان صنعتی در استان‌های مختلف حمایت می‌کنیم.

تقی‌نتاج به امام جمعه اردبیل قول داد در صورت سودآوری کارخانه روغن نباتی اردبیل به سرمایه‌گذاران این مجموعه تسهیلات لازم پرداخت شده و مؤسسه مهر به عنوان حمایت‌کننده مالی در کنار این مجموعه‌ها باشد.

وی بیان کرد: ما آمادگی داریم در استان‌هایی که با محرومیت‌هایی مواجه هستند نظیر اردبیل، کرمانشاه و سیستان و دیگر استان‌های کمتر توسعه یافته با فعالان اقتصادی همسو شده و در حمایت مالی از آنها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

به گزارش فارس، در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز خواستار حمایت مالی و سرمایه‌گذاری مؤسسه مهر از کارخانه روغن نباتی اردبیل شد که بیشترین سهام و سودآوری آن متوجه نیازمندان جامعه و تأمین بخشی از هزینه‌های حوزه علمیه اردبیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی با برشمردن ویژگی کارخانه روغن نباتی اردبیل که از یادگاران آیت‌الله مروج است از مسئولان مؤسسه مهر خواست در رونق روزافزون این مجموعه تولیدی در حد توان مشارکت کنند.

کارخانه روغن نباتی اردبیل با 70 نفر اشتغالزایی مستقیم و 200 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم روزانه تولیدات خود را روانه بازار مصرف می‌کند و با عقد قرارداد با برخی از مجموعه‌های مصرفی سعی می‌کند 50 تن تولید روزانه خود را تحویل آنها دهد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول