اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا در خراسان جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا با حضور مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه راسخون، مدیرکل اوقاف استان و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و دیگر مسئولان افتتاح شد.

صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا در خراسان جنوبی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه صندوق قرض‌الحسنه راسخون اظهار داشت: طبق ماده 177 قانون پنج ساله توسعه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور احیا و توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات و مقابله با سوء استفاده از آنها اقداماتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به این اقدامات گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه مکلف است نسبت به ثبت موقوفاتی که صحت وقف آن محرز اما تاکنون ثبت نشده‌اند، اقدام کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور ایجاد بانک اطلاعات جامع موقوفات تمام اشخاص حقیقی و حقوقی متولی وقف موظف هستند اطلاعات تمام موقوفات، نذورات، اثلاث باقیه، محبوسات و صدقات و موقوفات عام غیرمتصرفی و دارای تولیت را بر روی سامانه‌ای که تا پایان سال اول برنامه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد می‌شود، قرار دهند.
گرایلی یادآور شد: در دیداری که نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف کشور با مقام معظم رهبری داشتند، معظم‌له از این اقدام اظهار رضایت کرده و آن را حرکتی ارزشمند و مهم در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه تلقی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه عملیات مالی به صورت واضح و شفاف دیده می‌شود و هزینه‌کردها طبق برنامه تعریف شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: صندوق قرض‌الحسنه راسخون به صورت آنلاین به هم مرتبط هستند و از طریق سامانه بانک ملی فعالیت می‌کنند.
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه راسخون کشور نیز گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه صندوق قرض‌الحسنه را در راستای ساماندهی به منابع مالی و خدمت‌رسانی به موقوفات افتتاح می‌کند.
حسین توکلی اظهار داشت: خدمات صندوق به صورت قرض‌الحسنه است و در قالب عقود فعالیت نمی‌کند.
وی افزود: اولویت کاری صندوق راسخون ولا خدمت به موقوفات و بقاع متبرکه است اما در آینده همه اقشار مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.
در این مراسم عبدالحمید محمدی به عنوان رئیس صندوق قرض‌الحسنه ولا خراسان جنوبی منصوب شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول