اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران:

صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران 4 میلیارد ریال سپرده دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران گفت: سپرده اعضای صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران بیش از 4 میلیارد ریال است.

صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران 4 میلیارد ریال سپرده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا زجاجی ظهر امروز در اولین همایش خیرین دانشگاهی کردستان که در سالن کانون امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: صندوق  قرض‌الحسنه دانشجویان ایران یکی از موسسات 10گانه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، است که با هدف کمک به دانشجویان در سال 82 به صورت رسمی افتتاح شد.

وی حجم سپرده‌های اعضای صندوق را 4 میلیارد و 947 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: صندوق از اعتبارات خرد استقبال می‌کند چراکه هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین در راه کمک به دانشجویان نیازمند است.

وی تعداد اعضای صندوق را 12 هزار و 354 نفر ذکر کرد و افزود: تاکنون 11 هزار و 283 فقره تسهیلات به  متقاضیان اعطا شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه دانشگاهی، کمک به تامین بخشی از نیازهای مالی دانشجویان و جذب منابع و کمک‌های خیرین از اهداف راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه است.

زجاجی عنوان کرد: این صندوق با الهام از تعالیم اسلام و به منظور خدمات عام‌المنفعه، تقویت ارزش‌ها و ترویج فرهنگ اسلامی قرض‌الحسنه در جامعه دانشگاهی آغاز به کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: منابع صندوق از طریق سپرده‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض خیرین، اعضای صندوق، نهادها، موسسات و سایر اشخاص حقوق و حقیقی تامین و تجهیز شده و می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور به برنامه و خط ‌مشی موسسه قرض‌الحسنه دانشجویان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: گسترش مقوله سنت حسنه قرض‌الحسنه در بین تمامی دانشگاه ها،موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت جهاددانشگاهی است.

وی افزود: ایجاد یک شبکه پیوسته قرض‌الحسنه برای سرعت‌بخشی در ارائه خدمات و تسهیلات اختصاصی به جامعه دانشگاهی امری ضروری است که همه مسئولان و خیران باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

*جهاددانشگاهی به دنبال ناامید کردن دشمنان است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه در جهاددانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: جهاددانشگاهی با فراهم کردن شرایط انجام پژوهش‌ها و کارهای اساسی بنیادی همواره به دنبال ناامیدی دشمن و دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری است.

زجاجی فعالیت در عرصه آموزش و پژوهش را نیز در جهاددانشگاهی امری مقدس دانست و تصریح کرد: تلاش ما در عرصه پژوهش و آموزش برای دستیابی به قله‏‌های بلند سعادت و سربلندی است.

وی به مؤسسات و مراکز مختلف زیر مجموعه معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی، مرکز امام و انقلاب، سازمان دانشجویی، موسسه قرض‌الحسنه و خبرگزاری دانشجویانی ایران و خبرگزاری قرآنی از مراکز زیرمجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

وی یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌ها‌ی جهاددانشگاهی را سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور  ذکر کرد و افزود: این سازمان در کارهای پژوهشی و پروژه‌یابی و مباحث بین رشته‌ای کارهای ارزنده‌ای را انجام داده و می‌دهد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول