اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران خبر داد

راه‌اندازی شعبات صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه‌‌های آزاد کشور

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران از راه‌اندازی شعبات صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه‌‌های آزاد سراسر کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی شعبات صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه‌‌های آزاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامعلی نیستانی ظهر امروز در حاشیه اولین همایش خیرین دانشگاهی کردستان در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، علمی‌کاربردی، آزاد اسلامی و پیام‌نور از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف ما است.

وی تصریح کرد: به‌زودی تفاهمنامه‌ای با دانشگاه آزاد مبنی بر تاسیس صندوق قرض‌الحسنه در این دانشگاه منعقد می‌شود و بدین وسیله کمک و حمایت ویژه‌ای از دانشجویان به عمل می‌آید.

وی نیاز جامعه دانشگاهی به یک سیستم مالی و اعتباری اختصاصی به منظور حمایت خاص از پویندگان عرصه‏‌های دانش و پژوهش را از ضرورت‏‌های تشکیل این صندوق ذکر کرد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران افزود: نیاز دانشجویان، دانشگاهیان، پژوهشگران و جهادگران به استفاده از وام‏‌های قرض‌الحسنه و اعتبارات بدون بهره و لزوم حمایت‏‌های مالی بلاعوض از واجدان شرایط در محیط‏‌های دانشگاهی و همچنین لزوم حمایت مالی و اعتباری از پژوهش‏‌های کاربردی مصوب از دیگر ضرورت‌های تشکیل این صندوق است.

نیستانی، ارج نهادن به جایگاه دانش و دانشگاه و اعتبار قائل شدن به کارت دانشجویی، کارت هیئت علمی و نیاز به وجود مجموعه‏‌ای قانونی برای جذب، ساماندهی و توزیع عادلانه هدایا، موقوفات و اعتبارات اهدایی خیران و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به حوزه‏‌های علمی و پژوهشی کشور را از دیگر ضروریات به وجود آمدن این صندوق عنوان کرد.

وی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را نخستین حامیان این صندوق دانست و بیان داشت: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان هیچ ردیف بودجه‏‌ای از مجموعه کشور ندارد و تنها چشم امید این صندوق به حمایت خیران و استادان دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت مخاطب این صندوق را تمامی دانشجویان و کارمندان رسمی و پیمانی دانشگاه‏‌ها و مؤسسات آموزش عالی، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران تمام وقت مراکز پژوهشی، اعضای تمام وقت جهادهای دانشگاهی و خیرانی که مایل‌ هستند در زمینه حمایت از دانش و پژوهش خدمت کنند، تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران بیان داشت: صندوق‌ قرض‌الحسنه دانشجویان با هدف سوق دادن خیران به سمت حمایت از فعالیت های علمی راه‌اندازی شده است.

وی از جمله حمایت‌های صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان را در زمینه پایان‌نامه‌های دانشجویی، تامین هزینه تحصیلی، ازدواج دانشجویی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول