اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

80 درصد مشترکان برق گیلان خانگی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: بیش از 80 درصد مشترکان برق گیلان خانگی هستند.

80 درصد مشترکان برق گیلان خانگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کریم آزادگان صبح امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به قدمت 100 ساله برق گیلان اظهار کرد: برق منطقه‌ای گیلان یکی از شرکت‌های نخبه در بین برق‌های منطقه‌ای کشور بوده و از زیرساخت‌های خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه طراحی و جانمایی تاسیسات برق منطقه‌ای استان به نحو مطلوبی انجام گرفته است، افزود: صنعت برق گیلان دارای چرخه متنوع تولید برق شامل بادی، آبی و سیکل ترکیبی بوده و تا حدودی با محیط زیست سازگار است.

این مسئول، وجود یک میلیون و 100 هزار نفر مشترک برق در گیلان را یکی از اقدام‌های مهم برق منطقه‌ای استان دانست و تصریح کرد: بیش از 80 درصد مشترکان برق گیلان خانگی هستند و حدود 50 درصد برق مصرفی استان به بخش‌های خدماتی و خانگی تعلق دارد.

وی با بیان اینکه صنعت استان 22 درصد و کشاورزی یک درصد برق مصرف می‌کنند، افزود: بقیه برق نیز در بخش‌های اداری و عمومی مصرف می‌شود.

به گفته آزادگان، هم‌اکنون دو برابر مصرف برق گیلان برق در استان تولید می‌شود که در صورت وارد مدار شدن نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی پره‌سر مقدار تولید برق سه برابر مصرف می‌شود.

‌وی با اشاره به مشکلات اجرایی برق منطقه‌ای گیلان اذعان کرد: جمعیت زیاد، مساحت کوچک جغرافیایی و ارزش بالای زمین در گیلان، کوتاه بودن فصل کاری و وضعیت اقلیمی استان از جمله عواملی است که مشکلات زیادی را در اجرای پروژه‌های صنعت برق به وجود می‌آورد.

مدیرعامل شرکت برق گیلان، هزینه نگه‌داری و بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان را زیاد دانست و خاطرنشان کرد: برای ترمیم و بازسازی شبکه‌های قدیمی و فرسوده توزیع و شبکه‌هایی که در بحران برف سال‌های 83 و 86 به شدت آسیب دیدند نیاز به اعتباری حدود 100 میلیارد تومان است تا در یک دوره 5 تا 7 ساله تمام سیستم استحاله و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در زمینه انرژی برق گیلان انجام شده است، ابراز کرد: طراحی و اجرای خطوط چهارمداره 230 کیلوولت، احداث نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی پره‌سر با سرمایه‌ای حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان از جمله این کارها است.

آزادگان، طراحی و اجرای خط چهارمداره 230.63 کیلوولت روی یک پایه که برای نخستین‌بار در گیلان انجام شد و برنامه‌ریزی برای 10 سال آینده استان در زمینه نیاز به انرژی برق طبق مطالعات صورت گرفته را از دیگر اقدام‌های شرکت برق منطقه‌ای استان عنوان کرد.

وی، یادآور شد: احراز رتبه در بخش فناوری، بهره‌برداری، روابط عمومی، ارائه صورت‌های مالی به مدت هفت سال بدون بند بازرسی و نظارتی کشور و... از دیگر کارهای مهم شرکت برق منطقه‌ای استان است.

این مسئول، با اشاره به اینکه در کشور از استقلال صنعتی برخوردار هستیم، افزود: با تولید ترانس‌های 400 کیلوولت و تجهیزات مهم و اساسی نیروگاهی مانند توربین خودکفا هستیم و این نعمت بزرگی برای ملت همیشه سرافراز ایران است.

وی از مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان خواست فرهنگ مصرف بهینه انرژی را در بین مردم گسترش دهد تا ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از به هدر رفتن منابع محدود انرژی از سرمایه‌های ملی که به یقین متعلق به نسل آینده است به نحو مطلوب حفاظت شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: ما باید خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نحو مطلوب و شایسته برجسته‌سازی کنیم.

محسن نصرپور با اعلام آمادگی برای تنویر افکار عمومی در زمینه عملکرد شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: علاقه‌مندیم از نخبگان، مدیران و کارشناسان موفق و مبتکر در برنامه‌های خود استفاده کرده و فرهنگ بهینه انرژی را از طریق مسابقات و دیگر برنامه‌ها نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول