اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد:

صنعت برق در مشهد همگام با حرکت جهانی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: صنعت برق در مشهد همگام با حرکت جهانی است و فاصله چشم‌گیری در این زمینه وجود ندارد.

صنعت برق در مشهد همگام با حرکت جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی سعیدی عصر امروز در سومین اجلاس سراسری گروه‌های تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سهم تلفات برق در سال 1390 کمتر از 11 درصد بوده است که براساس چشم‌انداز برق خراسان باید به پنج درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: افزایش قابلیت اطمینان، هوشمندسازی و هم‌چنین پاسخ‌گویی به جامعه دیجیتال از جمله موارد چشم‌انداز صنعت برق محسوب می‌شود که براساس افق چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران به عنوان جایگاه اول در همه زمینه‌‌ها و توانا در علم و فناوری در منطقه و جهان مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد افزود: بر همین اساس، بدیهی است که داشتن این برتری در سطح وسیع، نیازمند وجود صنعت برق پویا در کشور است.

سعیدی سهم متوسط تلفات در بخش توزیع را 16 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان قابل تأمل است و صنعت برق برای کاهش جدی آن باید وارد یک حرکت جدید و جدی شود.

وی گفت: برای تأمین برق مطمئن و پایدار باید از خطوط گرم استفاده کرد و هیچ‌ گاه برای تعمیرات پیش‌گیرانه، نباید صنعت برق را مختل کرد که این روند در مشهد در حال انجام است و برای این دسته از تعمیرات، خطوط خاموش نمی‌شوند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صنعت برق در شهر مشهد راه‌اندازی اتوماسیون در بخش توزیع است و در حال حاضر 300 نقطه در شهر اتوماسیون می‌شود که به‌ زودی به 400 نقطه افزایش می‌یابد و برنا‌مه‌ریزی‌های نیز لازم برای اتوماسیون هزار نقطه شهر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد بخشی از مشکل کشور در بخش توزیع را مربوط به آسانسورها و راه‌اندازی و نصب نادرست آنها عنوان کرد و اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده در این راستا به این نتیجه رسیدیم که 200 شرکت نصب آسانسور در شهر وجود دارد که تمام آنها تخصص لازم در این زمینه را ندارند.

سعیدی ادامه داد: از تعداد 200 شرکت تنها تعداد 40 شرکت صاحب صلاحیت نصب و راه‌اندازی آسانسور در شهر شدند که به این وسیله مشکلاتی که در بخش توزیع برق توسط آسانسور ایجاد می‌شد با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت توزیع برق مرتفع شد.

وی افزود: این اقدام که سبب کاهش حفاری‌ها و خرابی‌ها در سطح شهر شده است، ایمنی توزیع برق و اجرای آسانسور را در مشهد افزایش داده است و امید می‌رود که این اقدام در سطح کشور نیز به انجام برسد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول