اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تبریز:

یک سوم برق تبریز را صنایع مصرف می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه 1.16 درصد مشترکان این شرکت را بخش صنعتی به خود اختصاص داده است، گفت: 34.89 درصد برق را در تبریز صنایع مصرف می‌کنند.

یک سوم برق تبریز را صنایع مصرف می‌کنند

علی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش میزان مصرف برق، یک بار دیگر موضوع مدیریت بار و پاسخگویی به نیازهای مصرفی در زمان پیک مصرف مطرح می‌شود که در این زمان اعمال سیاست‌های جدید در زمینه مصرف بهینه صنایع و کارخانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد همه ساله با افزایش میزان مصرف برق، فشار وارده بر شبکه سراسری برق افزایش می‌یابد به گونه‌ای که در ساعات پیک مصرف در تابستان به‌خصوص در ماه‌های تیر و مرداد مشکلات فراوانی برای تولید و توزیع مطمئن برق برای شبکه ایجاد می‌شود.

رمضانی با اشاره به تعداد مشترکان برق تبریز گفت: 78.8 درصد مشترکان شهر تبریز را بخش خانگی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: همچنین مشترکان بخش‌های دیگر برق تبریز شامل 3.86 درصد عمومی، 0.28 درصد کشاورزی، 1.16 درصد صنعتی، 15.18 درصد سایر مصارف است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تبریز تصریح کرد: 34.89 درصد برق را در تبریز صنایع، 35.72 درصد را بخش خانگی، 10.88 عمومی 7.32 درصد را کشاورزی و 11.1 درصد را سایر مشترکان مصرف می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: اهمیت انرژی الکتریکی در رونق اقتصادی، رفاه اجتماعی و عدم پاسخگویی روش‌های گذشته مدیریت بار به‌دلیل رشد شدید مصرف برق سبب تصویب ماده 121 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (تنفیذ شده در ماده 20 قانون برنامه چهارم توسعه) شده است.

رمضانی اضافه کرد: بند(ج) این ماده تنظیم برنامه فصلی ساعات کار کارخانه‌ها و صنایع توسط وزارتخانه‌های ذی‌ربط به نحوی که مصرف برق و انرژی در ماه‌هایی که دارای حداکثر مصرف هستند، کاهش یابد و سیاست‌های تشویقی برای مصرف‌کنندگان در غیر ساعات اوج مصرف، اعمال شود.

رمضانی با اشاره به فصل چهارم قانون برنامه سوم توسعه در خصوص تعیین ساعات کار کارخانه‌ها و صنایع و ضوابط مصرف انرژی در ایام سال گفت: براساس ماده 22 تمام مشترکان صنعتی برق که میزان برق مصرفی آنها یک تا پنج مگاوات است، موظف هستند تعطیلات سالانه (غیر رسمی) و تعمیرات دوره‌ای واحدهای خود را در سه ماه گرم هر سال اجرا کرده و برنامه زمانبندی شده آن را به وزارت نیرو اعلام کنند.

وی افزود: در صورت همکاری صنایع (حداقل به مدت پنج روز) در فاصله زمانی یکم خرداد‌ماه تا یکم شهریورماه و کاهش حداقل 10 درصد از دیماند مصرفی خود (نسبت به متوسط دیماند مصرفی طی سه دوره قبل از اجرای برنامه) متناسب با دیماند و انرژی کاهش یافته و مدت زمان همکاری با برنامه، مشمول تخفیف طبق جدول مربوطه شده و تخفیف محاسبه شده به حساب بستانکاری صنایع مذکور منظور می‌شود.

رمضانی گفت: در این راستا با برگزاری جلسات توجیهی و پرسش و پاسخ متعدد با خانه صنعت و معدن در سال گذشته با ارسال تعداد 250 مورد درخواست کتبی جلب همکاری از صنایع زیرپوشش برای مشارکت در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستان در سال 90 و اخذ موافقت همکاری از 55 واحد صنعتی در بازه زمانی اول خرداد 90 تا آخر مردادماه 90 منجر به کاهش بار همزمان به میزان 2.36 مگاوات در اول مرداد 90 و غیر همزمان معادل 45 مگاوات در دوره همکاری در پیک شبکه شد.

وی تصریح کرد: در این طرح صنایع همکار بعد از تایید نهایی تخفیف‌ها و تشویق‌ها از سوی دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر از تخفیف مبلغ 336 میلیون و 185 هزار و 900 تومان برخوردار شدند که این تشویق‌ها در صورتحساب آذر و دی صنایع همکار اعمال شد. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول