اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

پدافند غیر عامل اوج هنرمندی در جذب مشارکت مردمی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: پدافند غیر عامل اوج هنرمندی در جذب مشارکت مردمی در مقابل تهدیدات است.

پدافند غیر عامل اوج هنرمندی در جذب مشارکت مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی مرکز استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به عوامل دفاع مؤثر و غیر عامل که در آن مجموعه اقدامات انجام شده بدون استفاده از سخت‌افزار و تجهیزات نظامی انجام می‌شود، ضرورت دارد آمادگی‌ها همیشه برقرار بوده و بهره‌برداری بهینه از منابع صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حفاظت از تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس و نیز آمادگی بخش‌های مختلف اجتماعی می‌تواند بر میزان اطلاعات عمومی و هوشمندی بیش از پیش اقشار مختلف جامعه منجر شود.

اکبری با یادآوری موقعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران و تأثیرگذاری آن در مناسبات بین‌المللی یادآور شد: عقب‌نشینی‌های انجام شده از سوی دشمنان و همچنین توفیقات تیم هسته‌ای ایران در نشست‌های بین‌المللی و تحقق مطالبات به حق مردم حکایت از آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح در عرصه دفاع و قابلیت‌های نظامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به یقین مردم ایران در دسترسی به فناوری‌ها و علوم مدرن روز توانسته است در مرتبه بالاتری قرار گیرد که همه آنها به واسطه حضور آگاهانه مردم در صحنه به عنوان یک عامل پایدار در امنیت و بقا نظام اسلامی است.

وی پدافند غیر عامل را اقدام به دفاع غیرنظامی دانست و اضافه کرد: در دفاع غیر عامل و غیرنظامی تلاش برای آمادگی در کاهش آسیب‌پذیری به هنگام وضعیت بحران و بهره‌گیری از عملیات فنی و مدیریتی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل ادامه داد: در نهادها نیروی انسانی، سازمان‌ها و در قالب تشکل مردمی نقش مؤثری را در مدیریت کم هزینه اما پرفایده برای عادی‌سازی مناسبات اجتماعی در این زمینه متصور هستیم که می‌تواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد.

اکبری مکان‌یابی، استحکام، قابلیت بقا در استتار و اختفا و همچنین سازه‌های امن را از روش‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

وی بیان کرد: اردبیل به لحاظ کثرت جمعیت، داشتن منابع مهم، در مرکزیت بودن منطقه و همچنین ویژگی‌های برجسته طبیعت از جمله کوهستانی بودن و وجود دشت و جنگل دارای شرایط مطلوبی است که در اجرای مراحل مختلف پدافند غیر عامل بسیار مفید و خوب ایفای نقش می‌کند.

اکبری ضرورت اطلاع‌رسانی و توجیه کارشناسی افکار عمومی در مورد پدافند غیر عامل را اساسی توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی نظام متکی بر مردم و آموزه‌های دینی است و پشتوانه عظیم مردمی با هدایت داهیانه مقام ولایت و رهبری می‌تواند در گذر از بحران‌های سخت همچون گذشته بهتر و با اقتدار و تدبیر مناسب گام برداشته تا توفیقات آن سبب افزایش امنیت و آرامش عمومی در جامعه شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول