اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان:

تأمین فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار سیستان‌ و بلوچستان گفت: آمادگی و تأمین فرهنگی پدافند غیرعامل در میان اقشار اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

تأمین فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا جهانتیغ امروز در حاشیه برگزاری چهار دوره آموزشی پدافند غیرعامل اظهار داشت: بسیج اجتماعی برای این منظور مهم‌ترین راهبرد دفاعی در برابر حوادث غیرمترقبه است و پدافند غیرعامل در جایگاه خود یک راهبرد دفاعی فراگیر محسوب می‌شود.

وی افزود: تهدیدات سایبری و هجمه دشمن در عرصه فضای مجازی نیز باید در دستور کار دفاعی و آمادگی‌های لازم از سوی مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی با اشاره به جنگ نرم و تهدیدات سایبری دشمن تصریح کرد: جنگ نرم یک مقوله بسیار جدی است و راهکارهای مناسب مقابله با خود را می‌طلبد.

جهانتیغ بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع اجرای تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها باید با نگاه به موضوع پدافند غیرعامل لحاظ شوند.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های موضوع پدافند غیرعامل، امکانات، شریان‌های حیاتی، نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و پروژه‌های کلان کشور از آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی مصون می‌مانند، لذا تمام برنامه‌ها و طرح‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد باید با نگاه به موضوع پدافند غیرعامل لحاظ شود.

وی با تأکید بر این مطلب که باید اقدامات مؤثر در راستای حفاظت از منابع و امکانات صورت گیرد، گفت: با نگاه درست و صحیح به موضوع پدافند غیرعامل، کشور از مشکلات و تهدیدات احتمالی مصون می‌ماند.

جهانتیغ گفت: توجه به اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل از انجام کارهای روزمره دستگاه‌ها مهم‌تر است لذا ارائه آموزش به مدیران برای اجرای برنامه‌های آن بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به موضوع بهره‌وری که یک روزه انجام نمی‌شود، ادامه داد: همانطوری که انجام برنامه‌های بهره‌وری نیاز به زمان و ممارست دارد موضوع پدافند عامل هم باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا کشور از بروز خطرات و مشکلات احتمالی مصون بماند.

به گزارش فارس: برای اولین بار در استان در راستای ارتقای آموزشی و پرورش نیروی انسانی بومی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل با موضوعات تهدیدات سایبری، استحکامات و سازه‌های امن، تهدیدات بمب‌های ای.ام.پی و آمایش و مکان‌یابی ویژه کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط با موضوع دوره‌ها توسط شورای پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول