اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

پدافند غیر‌عامل دفع نرم توطئه دشمن است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: پدافند غیر‌عامل یکی از عوامل دفع خطر و آسیب دشمن به شکل نرم و بدون استفاده از سلاح و ابزار نظامی است.

پدافند غیر‌عامل دفع نرم توطئه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و فعالان حوزه پدافند غیر‌عامل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: ما نباید تهاجم و توطئه دشمنان را تنها در قالب نظامی و اهداف قابل تصور در این زمینه به حساب آوریم بلکه ضرورت دارد با یک هوشیاری و تیز‌بینی خاص از طرق مختلف دفع بلا و گرفتاری کنیم.

وی با اشاره به گستردگی هجمه‌های فکری، عقیدتی و فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی و سایبری خاطرنشان کرد: همه کارکنان و عموم مردم باید نسبت به این مشکلات و تنگناها و ضرورت دفع و رهایی پیدا کردن از این هجمه‌های سنگین آشنایی پیدا کنند تا بتوانند امنیت پایدار را در سایه اقتدار همه جانبه و شناخت کامل از مواضع دشمن به سرانجام برسانند.

فرماندار شهرستان گرمی یادآور شد: استکبار جهانی امروز با ناامید شدن از روزنه و رخنه نظامی به پدیده‌های جدید در مقابله با انقلاب اسلامی روی آورده است که ضرورت دارد آنها را بشناسیم و با تدبیری درست و با کمترین هزینه به دفع و مقابله با آن بپردازیم.

صحرایی با ابراز خرسندی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در این زمینه ضرورت آموزش و تبیین اصول و ملاحظات پدافند غیر‌عامل در جامعه را ضرورتی انکار‌ناپذیر توصیف کرد.

این مسئول بیان داشت: در این عنصر کار‌ساز که به معنای دفاع همه جانبه از آن یاد می‌شود ضرورت دارد با استفاده از رسانه‌های نوظهور و ابزارهای تاثیر‌گذار تبلیغاتی به گونه‌ای حرکت کنیم تا دشمن در سنگر خود مجبور به عقب‌نشینی شده و دست خود را به نشانه تسلیم بالا ببرد.

در این نشست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرمی نیز در سخنانی گفت: دشمن نابکار و نابخرد ما امروز قصد هجمه و به راه انداختن جنگ روانی به اشکال مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران را دارد که در این مسیر کافی است ابزارها و عنصر‌های تاثیر‌گذار در این هجمه‌ها را بشناسیم و با یک پیشگیری واقعی سعی کنیم خطرات و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا رضایی تصریح کرد: استراتژی انهدام مراکز ثقل همواره مورد نظر کشورهای مهاجم بوده و اینگونه مراکز باید در اعمال مراقبت‌های فیزیکی و سایبری در اولویت قرار گیرد.

وی به تجارب به دست آمده از جنگ هشت ساله و دفاع دیگر کشورها در این زمینه اشاره کرد و افزود:‌ هر چند امروز مقابله و هدف‌گذاری دشمن برای شکستن اراده یک ملت یورش تمام عیار به توان اقتصادی، سیاسی،‌ فرهنگی و اعتقادی است اما نباید از هجمه‌های نظامی نیز غفلت کرد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بزرگترین تهدید امروز دشمنان تهدید در حوزه فرهنگی و پایمال کردن برخی ارزش‌ها و اصولی است که استکبار جهانی سعی می‌کند از این طریق به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول