اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

مباحث پدافند غیرعامل جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مباحث پدافند غیرعامل باید در دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش جدی گرفته شود.

مباحث پدافند غیرعامل جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و انرژی که در ساختمان شماره دو استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های زیادی را طراحی و به مرحله اجرا درآوردند، بنابراین برای بی‌اثر کردن این تحریم‌ها باید موضوع پدافند غیرعامل در امور اقتصادی بیشتر مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های جمعی باید در راستای تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه گام بردارند و این اطمینان را بین اقشار مختلف ایجاد کنند که مسئولان برای کم‌کردن و قابل تحمل‌شدن آثار تحریم‌ها باید به دنبال یافتن و اجرای راه‌حل‌های معقول باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بانک‌های کشور در تحریم هستند ولی به دلیل اتخاذ تدابیر هوشمندانه سیستم بانکی کشور دچار مشکل نشده است و از طرف دیگر دشمنان به دنبال ایجاد مانع در حوزه واردات هستند ولی در این راستا نیز چاره‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در مقایسه با پدافند عامل مبحث پیچیده‌ای است، بیان داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی رهنمودهای رهبری را در این حوزه فصل‌الخطاب قرار داده و برای حراست از دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تلاش کنند.

دیزج‌نژاد مطالعه و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در حوزه اقتصاد و انرژی را خواستار شد و بیان داشت: باید ضمن اینکه مناطق آسیب‌پذیر و حساس شناسایی می‌شوند در راستای انتقال تجارب عملی، استفاده از دانش کارشناسان و برپایی جلسه‌های تخصصی اهتمام شود.

این مسئول به اهمیت احتیاط هنگام استفاده از اینترنت تاکید کرد و گفت: باید در راستای استفاده از شبکه‌های داخلی همچنین کاهش بهره‌گیری از فضای مجازی و سایبری گام برداشته شود چراکه بر همه روشن است که فلسفه وجودی این فناوری جاسوسی و دستیابی به اطلاعات داخلی است.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه در ایران اسلامی به ویژه در آذربایجان‌غربی باید به این قبیل مباحث بیشتر پرداخته شود، اظهار داشت: هم‌اکنون در نقطه بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم و تدابیر امنیتی لازم در همه حوزه‌ها اندیشیده شده است ولی با این وجود می‌طلبد بیش از پیش هوشیار باشیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول