اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

ساختمان پدافند غیرعامل در کردستان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت و حساسیت استان کردستان از فراهم شدن مقدمات ساخت ساختمان پدافند غیرعامل در سنندج خبر داد.

ساختمان پدافند غیرعامل در کردستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده سه‌شنبه‌شب در شورای پدافند غیرعامل کردستان، گفت: برای احداث ساختمان پدافند غیرعامل زمینی را از لشکر 28 کردستان استعلام کرده‌ایم و پس از بررسی لازم در صورت عدم تهدید خطری برای ساخت آن اقدام می‌کنیم.

معاون استاندار کردستان پدافند غیرعامل را به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران تعریف کرد و گفت: از آنجایی که در پدافند غیرعامل نیازی به بکارگیری جنگ‌افزار نیست، لذا نقش مدیریتی و فنی آن مهم‌تر و ضروری‌تر است.

وی افزود: با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

به گفته معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان پدافند غیرعامل، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی اقداماتی شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن را در برمی‌گیرد.

حسن‌زاده با تاکید بر آشنایی مردم با پدافند غیرعامل، آموزش را یکی از موارد اصلی اطلاع‌رسانی در میان جامعه عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در استان در بحث آموزش صورت گرفته است.

وی با اشاره به ادغام کارگروه‌های زیرمجموعه پدافند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موجود در استان به‌خاطر مرزی بودن، اعضای کارگروه با کارشناسان جدید تغییر کرد و این اعضا باید در راستای اجرای دستورالعمل جدید سازمان پدافند غیرعامل تلاش وافری داشته باشند.

حسن‌زاده افزود: استان‌های کشور به دو گروه تقسیم شده‌اند که کردستان جزو استان‌های حساس و درجه یک در کنار استان‌هایی مانند مرکزی و اصفهان به‌شمار رفته است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی از فعالیت‌های پدافند در سطح جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول