اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بدنه مدیریتی کشور باید پدافند غیرعامل را باور کند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: هنوز پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی کشور جا نیفتاده است و مدیریت کشور باید اهمیت، جایگاه و تاثیرگذاری پدافند غیرعامل را درک و باور کند.

بدنه مدیریتی کشور باید پدافند غیرعامل را باور کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با دانشجویان دوره دکترای پدافند غیرعامل دانشگاه دفاع ملی ارتش اظهار داشت: برای اینکه پدافند غیرعامل در بدنه اجرایی و مردمی جایگاه خود را پیدا کند باید ابتدا بدنه مدیریتی آن را بپذیرد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید باور شود تا به‌ عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه، جاری و به بخشی از زندگی شخصی ما تبدیل شود.

جهانبخش یادآور شد: از دو سال پیش تاکنون پیوست‎نگاری فرهنگی برای همه پروژه‎های عمرانی کشور در دستور کار قرار گرفت و مقرر شده بود در سال 91 همه پروژه‎های عمرانی دارای پیوست‎نگاری فرهنگی شوند و در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: پدافند غیرعامل نیز در همین راستا است و امروز پدافند غیرعامل در دستور کار همه پروژه‎های عمرانی کشور قرار گرفته است اما به‌رغم همه تلاش‎های ارزشمندی که در سازمان پدافند غیرعامل در حال انجام است این امر هنوز در کشور نهادینه نشده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برای کشوری که همیشه در معرض تهدید و تهاجم قرار دارد و هر روز مدل این تهاجم تغییر می‎کند، پدافند غیرعامل باید به صورت یک فرهنگ نهادینه و در بین مردم پذیرفته شود.

جهانبخش تصریح کرد: وظیفه اصلی و اولویت اول ما به‌عنوان نماینده دولت در عرصه اجرایی ایجاد امنیت برای شهروندان است و از آنجا که هرگونه تحرک و توسعه در بستر امنیت اتفاق می‎افتد و محور امنیت نیز مردم هستند، باید زمینه‎های ایجاد امنیت را در استان بوشهر فراهم کنیم.

جانشین رئیس دانشگاه دفاع ملی ارتش نیز در این نشست گفت: دانشجویان دوره دکترای پدافند غیرعامل دانشگاه دفاع ملی ارتش در حال گذراندن دوره مدیریتی پدافند غیرعامل هستند.

شهاب دهقان افزود: در این دانشگاه دانشجویان طراحی مدل راهبردی پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات تخصصی در حوزه شهرسازی، فرهنگ، بیولوژی، صدا و سیما، اقتصاد، جنگ الکترونیک، امنیت و سایبر را فرا می‎گیرند.

وی اظهار داشت: دانشجویان این دوره باید پیرامون موارد یاد شده در محیط ملی و بین‎المللی اطلاعات لازم را جمع‎آوری کنند.

دهقان ادامه داد: سفر به استان بوشهر نیز به منظور شناخت محیط ملی تدارک دیده شد که در این سفر دانشجویان با بازدید از منطقه عسلویه نیازمندی‎های مباحث یاد شده در این منطقه را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول