اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در سیرجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی پدافند غیرعامل مسئولان، معاونان و کارشناسان ادارات و نهادهای شهرستان سیرجان در پایگاه دریایی سیرجان برگزار شد.

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در سیرجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان ظهر امروز در حاشیه این دوره آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه و آحاد مردم به ویژه مسئولان، کارکنان ادارات و نهادها این دوره در بخش‌های مختلف آمادگی جامعه از جمله مقابله با جنگ اطلاعاتی و روانی دشمن، ایجاد زیرساخت‌های مقابله با عملیات دشمن، ‌آمادگی در زمان صلح‌، تکمیل اطلاعات و طرح‌های زمان اضطرار، نحوه حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی برگزار شد.

وی با ضروری خواندن و اهمیت این دوره آموزشی گفت‌: مسئولان، معاونان و کارشناسان ادارات موظف شدند، موارد آموزش خود را به کارکنان ادارات و خانواده‌ها منتقل کنند تا شاهد آمادگی آحاد مردم در مقابله با حوادث وقایع، جنگ و تجاوز باشیم.

هادی بیات فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان نیز اظهار داشت: امروز نیاز جامعه ما آمادگی کامل در برابر هرگونه حادثه تا حرکات دشمنان علیه ماست.

وی بیان داشت: آموزش پدافند غیر عامل که امروز به صورت گسترده و اطلاعات کامل از جمله سناریوی احتمالی دشمن در مورد حمله به کشور ما، جنگ روانی، حملات موشکی، هوایی، دریایی و تهاجم زمینی با تصرف به عمق خاک است، برگزار شد.

بیات افزود: همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمان صلح، استتار یا اخفای منابع سوختی معدنی، بیمارستان‌ها و توجه جدی به ساخت پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌ها آموزش مقدماتی داده شد.

وی عنوان کرد: نیاز جامعه امروزی ما ایجاد زیرساخت‌های لازم در مقابله با حوادث و جنگ‌ها و آموزش نخستین قدم برای رسیدن به آن است و این دوره آموزشی عصر امروز با تشکیل کارگروه‌های مختلف و متخصص در قالب نظامی و غیرنظامی ادامه دارد.

فرمانده دریایی سیرجان همچنین در مورد روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیرجان گفت: در این روز نیروهای نظامی‌، انتظامی‌، بسیج و پایگاه دریایی و آمادگاه جنوب اقتدار خود را در برابر دیدگان ملت و باهدف ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اقتدار خود را به نمایش می‌گذراند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول