اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان دهیاری‌های وزارت کشور:

ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری بوده و شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران آماده است.

ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالعزیز درویش در جمع شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان اظهار داشت: باید با اولویت‌بندی طرح‌ها و برنامه‌ریزی و همچنین توجه به همه مسائل کار انجام و توسعه متوازن در شهرها ایجاد کنیم.

وی افزود: نمونه بارز فرصت در سال‌جاری پروژه‌های مهر ماندگار دولت است و اگر می‌خواهیم در اجرای طرح‌ها به ثمرات زیادی برسیم، باید عدالت را رعایت کنیم.

درویش تصریح کرد: با توجه به شرایط سال‌جاری، سال فرصت برای ماست و با وجود انتظارات مردم از مسئولان باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی بیان کرد: بحران در اقتصاد جهانی، تحریم‌های اقتصادی، محیط کسب و کار، اجرای طرح تحول اقتصادی، برنامه پنجم توسعه اجتماعی و اقتصادی و دهه پیشرفت و عدالت از ضرورت‌های زمانی جهاد اقتصادی است.

وی گفت: پیش‌بینی شده کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین که رشد اقتصادی مناسبی دارند، چهار قدرت برتر اقتصادی دهه‌های 2030 و 2040 باشند و "گری بکر" برنده اقتصادی جایزه نوبل گفته است، "ایران به صورت بالقوه می‌تواند در کنار قدرت‌های دیگر باشد".

مشاور رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور شهرداری‌ها نباید فقط به بودجه‌های دولتی متکی بوده و اصل و اساس کار باید بر مبنای سرمایه‌گذاری باشد.

درویش افزود: شهرداری‌ها وظایف بسیار زیادی دارند و در زمینه همه فعالیت‌های این حوزه اتاق فکر ملی و استانی داریم و بحث مدیریت شهری را به صورت علمی، اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه شهری سرمایه‌گذاری و راه دیگر برون سپاری «خصوصی سازی» است که این امر کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

درویش با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها در کشور بیان داشت: ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است و شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران آماده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، مربوط به شرایط کسب و کار در کشور است.

درویش با اشاره به راه‌های کاهش هزینه شهرداری‌ها در سطح کلان گفت: هماهنگی استانداری و فرمانداری‌ها با شوراهای اسلامی و شهرداری، انتصاب مدیران لایق در شهرداری‌ها، تشکیل اتاق فکر و مدیریت شهری در هر شهر و تاسیس دانشکده مدیریت شهری در هر استان از راه‌های کاهش هزینه شهرداری‌ها در سطح کلان است.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی، ارتقای بهره‌وری، توسعه شهر الکترونیک، تهیه برنامه توسعه سه یا پنج ساله، مشارکت مردم، تهیه و تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر و مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک از دیگر راه های کاهش هزینه‌ها در سطح کلان است.

وی ابراز داشت: اجرای برنامه‌های آموزشی، استقرار کامل ساختار سیستم سرمایه‌گذاری، برقراری نظام تعرفه عوارض و نرخ خدمات قوی، برون‌سپاری و برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و مدیران شهر از راه‌های افزایش جذب سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول