اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

پیگیری توسعه متوازن رشته‌ها در استان‏ها

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش از پیگیری این وزارتخانه به منظور توسعه متوازن رشته‌ها در استان‏های مختلف کشور خبر داد.

پیگیری توسعه متوازن رشته‌ها در استان‏ها
محمد بنائیان‌سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، از برنامه‌ریزی به منظور توسعه متوازن رشته‌ها خبر داد.
وی اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی باید منطبق با نیاز جامعه باشد اما هم‏اکنون تنها در سمنان 71 درصد دانش‏آموزان به رشته ریاضی و بقیه به سایر رشته‌ها هدایت می‌شوند و این رویه باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید در زمینه تربیت نیروی انسانی فنی در جامعه چاره‌اندیشیهای لازم صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: هم‏اکنون میانگین 35 درصدی ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان سمنان از نرم کشوری 36 درصد پایین‌تر بوده و با توجه به اینکه در سال تحصیلی 90-91 این میانگین باید به 40 تا 42 درصد برسد، هم‏اکنون هفت درصد از برنامه عقب هستیم.
 
* مزایای فراوان رشته‏های فنی و حرفه‏ای
بنائیان‌سفید با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در خصوص مزایای رشته‌های فنی در جامعه گفت: حلقه ارتباطی رشته‌های فنی با بدنه کاری جامعه بیشتر بوده و حضور در دانشگاه‌ها برای این رشته‌ها با رشته‌های نظری دیگر رقابتی نیست.
وی همچنین افزود: میانگین حقوقی یک فرد دارای دانش‌نامه کارشناسی در جامعه در رشته‌های نظری بین 350 تا 370 هزار تومان بوده در حالی که این رقم در رشته‌های فنی با دانش‌نامه پایین‌تر حدود یک میلیون و 500 تومان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه گفت:‌ دانش‏آموز دوره نظری باید چهار سال آموزش را طی کند و این در حالی است که این مدت در دوره‌های فنی سه سال است.
بنائیان‌سفید گفت: خلاقیت، نوآوری و بهره هوشی با کارورزی و مهارت‌های زندگی ارتباط نزدیکی دارد و در دوره‌های فنی این خلاقیت‌ها به خوبی پرورش مییابد.
 
* تاسیس رشته‌های علوم انسانی در مدارس خاص سمنان
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین از تاسیس رشته‌های علوم انسانی در مدارس خاص استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این امر دغدغه رهبری بوده و در همه مدارس نمونه دولتی و همچنین یک مدرسه تیزهوشان در سمنان، رشته‌های علوم انسانی ایجاد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: همچنین در همه هنرستان‌ها، پایه اول نظری که دوره عمومی بوده، ایجاد شده و این امر در ایجاد رغبت برای ادامه تحصیل در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تاثیرگذار است.
 
* ایجاد دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان
بنائیان‌سفید همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان خبر داد و گفت: تاسیس این دانشگاه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و باید نخبگان کشور در این دانشگاه‌ها پذیرش و گزینش شده و با گذراندن دوره‌های تربیت معلم وارد کلاس‌های درس شوند.
وی افزود: در این طرح، دو پردیس دخترانه و پسرانه باید در مراکز استان‌ها ایجاد شود اما در سمنان فضای مناسبی برای اجرای این طرح وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه احتمال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از بهمن ماه امسال وجود دارد، بیان کرد: استانداری سمنان در زمینه تامین فضاهای آموزشی مناسب در این طرح قول همکاری داده است.
بنائیان‌سفید گفت: مرکز فعلی تربیت معلم شهید رجایی سمنان 45 سال پیش ساخته شده و دارای ساختمان‌های فرسوده است.
وی اضافه کرد: هنرستان‌های شیمی سابق و فنی پسرانه نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واگذار شده که باید برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش بازگردانده شود یا فضاهای آموزشی مناسبی در اختیار قرار گیرد.
 
* افزایش شمار مدارس قرآنی در سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افزایش مدارس قرآنی در استان سمنان از 90 به 200 باب گفت: همچنین شبکه تبلیغی مدارس استان سمنان در سال آینده تحصیلی تشکیل میشود.
بنائیان‌سفید از به‏کارگیری 296 طلاب و مبلغ امور دینی در راستای اجرای این طرح در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد، 206 نفر مبلغ مرد و 90 نفر مبلغ زن هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول