اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

سلامتی، محور مهم توسعه متوازن در کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سرآمد بودن ایران در شاخص‌های بهداشتی در بین کشورهای خاورمیانه گفت: سلامت، محور مهم توسعه متوازن در کشور به شمار می‌رود.

سلامتی، محور مهم توسعه متوازن در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند قهرمان رشید عصر امروز در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بهداشت با اشاره به حوادث غیر مترقبه اتفاق افتاده در استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: زلزله، باران‌های سیل آسا، باد و گرد و خاک گاهی اوقات خسارات جبران ناپذیری را به این استان وارد کرده‌است.

وی ادامه داد: امروز هنر ما در استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان به منظور تبدیل کردن این تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه از فرصت‌های به دست آمده است.

 

*ایران جزو کشورهای سرآمد در حوزه سلامت است

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در حوزه فناوری بعد از انقلاب تصریح کرد: بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری در به دست آمدن این موفقیت‌ها نقش پر رنگی داشته‌اند.

رشید در بخش دیگری از سخنانش سلامت را محور مهم توسعه متوازن در کشور دانست و افزود: سلامت متوازن روح و جسم همراه با هم مدنظر ما است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت‌های نهم و دهم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت ابراز داشت: به دلیل تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته و انجام کارهای مناسب در جامعه بهداشت و درمان، امروزه جزء کشورهای سرآمد در حوزه سلامت در دنیا هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به دیدارش با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته گذشته تصریح کرد: در این جلسه به توافق‌هایی به منظور ایجاد خروجی‌های مناسب فناوری در حوزه‌های سلامت، پزشکی و کشاورزی در استان رسیدیم.

 

*بهورزان، سفیران بهداشت در روستاها هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به شعار امسال هفته جهانی بهداشت اظهار داشت: سالمندان کوله‌باری از تجربه هستند.

قاسم کریمی ادامه داد: ما اگر شعارهای مذهبی خویش در زمینه توجه به سالمندان را تبیین کنیم دیگر نیازی به عمل به تبلیغات صورت گرفته در دنیا در رابطه با سالمندان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به رتبه ممتاز ایران در زمینه بهداشت در بین کشورهای خاورمیانه ابراز داشت: بهداشت از هر جایی که منشا بگیرد مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش دیگری از سخنانش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را سرباز خط مقدم سلامت دانست و افزود: اگر پشتیبانان این سرباز ضعیف عمل کنند وی موفقیت چندانی نخواهد داشت.

کریمی در پایان سخنانش بهورزان را سفیران بهداشت در روستاهای دورافتاده دانست.

یادآور می‌شود که به دلیل همزمان شدن این جلسه با جلسه‌ شورای اداری استان خراسان‌جنوبی، استاندار با تاخیر در این مراسم حضور یافت.

به نظر می‌رسد که با کمی دقت در برنامه‌ریزی‌های آتی، می‌توان از به وجود آمدن چنین مواردی خودداری کرد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول