اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران:

400 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کامیاران اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار کامیاران از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

400 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کامیاران اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌عسکر روحانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در کامیاران، اظهار داشت: حفظ تعادل در محیط‌ زیست و نگهداری از گونه‌های جانوری و گیاهی و جلوگیری از تخریب می‌تواند عامل اساسی در دفع آفات باشد.

وی افزود: چالش آینده تولید در بخش کشاورزی تنها افزایش محصول نیست بلکه استفاده از علم و دانش و بکارگیری شیوه‌های مشتری‌مداری است.

روحانی تصریح کرد: فعالیت‌های ترویجی باید در کنار کشاورز و در محل کشت و زرع آنان باشد تا به نحو صحیحی هم از فضا استفاده شود و هم آموزش قابل قبولی ارائه شود.

فرماندار کامیاران در ادامه حجم تولیدات کشاورزی و دامی را مطلوب خواند و گفت: باید برای بهبود کیفیت و افزایش تولید متناسب با ظرفیت‌های موجود تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، شرایط توسعه کشاورزی در حال حاضر از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و تاکنون 460 طرح در این بخش تصویب شده که با اجرای آن تحولی مثبت در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری را شاهد خواهیم بود.

روحانی در ادامه خبر از تخصیص حدود 400 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان داد و فضا را برای جذب بیشتر اعتبار مناسب عنوان کرد.

فرماندار کامیاران با اشاره به پیش‌بینی بهره‌مندی 5 هزار هکتار از اراضی کامیاران از آب سد گاوشان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این امکان برای یک‌هزار و 500 هکتار فراهم شده است.

وی گسترش دامداری‌ها و گاوداری‌ها را در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی موثر دانست و اعلام کرد: در حال حاضر 180 مرغداری به‌صورت رسمی و غیررسمی فعال است که اشتغال 180 نفر را فراهم کرده و انتظار می‌رود با گسترش مکان‌های تولید دام و طیور و نظارت قابل قبول اشتغال و درآمدزایی در این زمینه بیشتر شود.

روحانی با اعلام این مطلب که دولت تصمیم بر آسفالت جاده‌های روستاهای بالای 50 خانوار را دارد، گفت: ما هم به‌دنبال آن پیگیر آسفالت جاده‌های بین مزارع خواهیم بود تا بدین وسیله بتوان محصولات کشاورزی باکیفیت و به موقع روانه بازار کرد.

فرماندار کامیاران در پایان توصیه‌ای هم به کشاورزان داشت و از آنها خواست برای جلوگیری از ضرورت زیان محصولات خود را بیمه کنند.

در پایان این مراسم از 30 نمونه برتر بخش کشاورزی در سطح شهرستان و 7 نمونه برتر سطح استانی به‌صورت فردی و تعاونی تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول