اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تاکید کرد

کتابخانه‎ها مرکز مدیریت پژوهشی عرصه‎های مختلف باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کتابخانه‎ها باید به مرکزی برای مدیریت پژوهشی در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ تبدیل شوند.

کتابخانه‎ها مرکز مدیریت پژوهشی عرصه‎های مختلف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست ستاد امور کتابخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: ضعف زیرساخت‎ها، کمبود کتابخانه‎های استاندارد و ضعف فرهنگ مطالعه عمده‎ترین مشکلات استان بوشهر در عرصه کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: مسئولان باید در گام اول با توسعه زیرساخت‎های فیزیکی و ایجاد کتابخانه‎های استاندارد فضای مناسبی را برای مطالعه و پژوهش ایجاد کنند.

صفایی‌بوشهری ایجاد فضا و فرهنگ کتاب با اولویت جذب جوانان را اقدام مهم و تاثیرگذاری در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: این امر باید بر اساس شیوه‎های روان‎شناسی و جامعه‎شناختی استان بوشهر تنظیم و انجام شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان بوشهر نهادی نمونه و پیشرو در عرصه تغییر و تحولات فرهنگی است که با حداقل امکانات ممکن گام‎های بلند و مهمی در راستای توسعه قلمرو خرد برداشته است.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: نقش و جایگاه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در جامعه روشن است و مسئولان حوزه فرهنگ رسالت سنگینی در فراهم کردن زمینه‎های لازم در این عرصه دارند.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده است هر جا که زیرساخت‎های کتابخوانی وجود نداشته است، مورد تهدید و چالش قرار گرفته‎ایم.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به سابقه فرهنگی استان ولایتمدار بوشهر ایجاد فضاهای استاندارد و مناسب در عرصه کتابخانه‎ای در مناطق مختلف این استان ضروری است.

صفایی‌بوشهری افزود: امیدواریم مسئولان فرهنگی با همدلی و هماهنگی تدابیری لازم را در این عرصه ببینند و زمینه‎های مناسب برای توسعه این فضاها فراهم کنند.

وی کتاب را پلی بین نویسنده و خواننده عنوان کرد و اظهار داشت: نقش اصلی کتاب کمک به کمال و تعالی انسان است، نقشی که متاسفانه در هجمه‎های فرهنگی در اکثر کتاب‎های جدید نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول