اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خدمتی دیگر در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

2 باب کتابخانه در منطقه زیلایی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افتتاح دو کتابخانه‌، جمعا سه باب کتابخانه عمومی در منطقه زیلایی در آینده به علاقه‌مندان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی این منطقه خدمات می‌دهند.

2 باب کتابخانه در منطقه زیلایی راه‌اندازی می‌شود

نادر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال دو باب کتابخانه عمومی در منطقه زیلایی تاسیس و در تیرماه سال جاری افتتاح می‌شود.

حسینی تصریح کرد: این دو کتابخانه در روستاهای بردپهن با مساحت 200 متر مربع و سیلاب‌کلوار با مساحت 100 مترمربع در منطقه زیلایی، از توابع شهرستان بویراحمد با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه محروم ولی مستعد، تاسیس و به زودی آماده ارائه خدمات می‌شوند.

حسینی همچنین افزود: البته در سال 87 کتابخانه موشمی زیلایی تاسیس شده بود که هم اکنون با افتتاح این کتابخانه‌ها جمعا سه باب کتابخانه در منطقه زیلایی فعالیت خواهند داشت که امید است با استقبال خوبی برخوردار شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت اماکن فرهنگی در روستاها و نقاط دور افتاده این استان اظهار داشت: کتابخانه‌ها بستر و زیربنای اصلی رفع محرومیت و توسعه نیافتگی در روستاها بوده و در واقع با ساخت کتابخانه و مدرسه در این روستاها گام بزرگی در رفع موانع و مشکلات فرهنگی و عدم توسعه نیافتگی برداشته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اقشار مختلف مردم این استان نشان داده‌اند در صورت وجود زیرساخت‌های مناسب فرهنگی از جمله در حوزه کتاب اقبال مناسبی نسبت به این حوزه و محصولات آن دارند که ما مسئولان وظیفه تأمین این زیرساخت‌ها به خصوص در مناطق مستعد ولی محروم از جمله زیلایی را داریم.

وی با اشاره به حضور و توجه خیرین در منطقه زیلایی بیان داشت: نیکوکاران و خیرین باید در بحث کتابخانه‌سازی نیز اهتمام ورزند و با ساخت یک کتابخانه علاوه بر کار خداپسندانه، سهم بزرگی در ترویج رفع محرومیت فرهنگی در استان داشته باشند.

حسینی با اشاره به وجود 18 باب کتابخانه عمومی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاسیس 18 باب کتابخانه روستایی دیگر در دستور کار مطالعه و مکان‌یابی قرار گرفته که تعدادی از این کتابخانه‌ها تا پایان سال 91 افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول