اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

کتابخانه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: برای حمایت از کتابخانه‌های دولتی این بخش باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کتابخانه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمداسماعیل امامزاده ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه به لحاظ فضای کتابخانه‌‌ای در دنیا در زمره کشورهای ته جدولی قرار داریم، اظهار داشت: مازندران نیز در میان استان‌های کشور در این فضا در رتبه 29 ام قرار دارد.

وی با بیان اینکه متوسط فضای کتابخانه‌ای در مازندران یک متر و 13 سانتی ‌متر است، گفت: متوسط سرانه کتابخانه‌ای در کشور چهار متر است.

امامزاده با اشاره به اینکه برای دست یافتن به این امر باید 263 کتابخانه جدید در مازندران احداث شود، افزود: باید 200 هزار مترمربع فضای جدید کتابخانه‌ای در استان ایجاد کنیم.

این مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون 63 کتابخانه با 40 هزار مترمربع فضا در استان ایجاد شده است که با شاخص‌های افق 1404 فاصله زیادی داریم.

* ساخت کتابخانه در شهر گزنک مصوبه سفر هیئت دولت بود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ای موجود در شهر آمل در شان این شهرستان نیست، اضافه کرد: از 500 میلیون تومان اعتبار استانی در سال گذشته 100 میلیون تومان به ساخت دو کتابخانه روستایی در آمل اختصاص داده شده تا بخشی از مشکلات جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های استان نمی‌تواند به کتابخانه‌های دولتی و اداری کمکی داشته باشد، بیان داشت: برای رفع مشکلات کتابخانه شهید جان‌نثار آمل این بخش می‌تواند به نهاد کتابخانه‌ها یا به بخش خصوصی واگذار شود.

امامزاده با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه در شهر گزنک مصوبه سفر هیئت دولت بود، تصریح کرد: در این سفر ساخت چهار کتابخانه در مازندران به وزارت ارشاد سپرده شده که هنوز بودجه کشوری آن تامین نشده است، ولی در سال 90 قول دادند که این مهم به‌زودی اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عدم ساخت کتابخانه‌های روستایی نیز به تغییر اعتبارات در حوزه شاخص‌های فرهنگی از سوی مجلس باز می‌گردد، متذکر شد: در این زمینه نیز اعتبارات فرهنگی محدود شد و استانداری نتوانست به تعهدات خود عمل کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه شش کتابخانه استاندارد برای شهر آمل در نظر گرفته شده، اذعان داشت: این کتابخانه‌ها هر کدام باید در فضای 2 هزار و 200 مترمربع احداث شود تا سرانه فرهنگی آن تامین شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول