اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های آمل خبر داد

دریافت 144 میلیون تومان سهم کتابخانه‌های آمل از شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های آمل گفت: در سال گذشته 144 میلیون تومان حق‌السهم کتابخانه‌های آمل از شهرداری‌های این شهرستان دریافت شده است.

دریافت 144 میلیون تومان سهم کتابخانه‌های آمل از شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد بهرستانی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه آمل دارای پنج کتابخانه عمومی با 3 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای است، یادآور شد: دو کتابخانه مشارکتی با 200 مترمربع فضا در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای کتابخانه‌ای رتبه ششم استان را داریم، بیان داشت: 51 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های آمل وجود دارد که در این بخش در رتبه دهم مازندران قرار داریم.

بهرستانی با تاکید بر اینکه کل اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آمل 12 هزار نفر است که از این حیث در رتبه دوم استان قرار داریم، افزود: در یک سال گذشته 300 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی آمل مراجعه کرده‌اند که در این بخش نیز رتبه پنجم استان را داریم.

این مسئول با اعلام اینکه در بخش کتاب امانت داده شده رتبه پنجم استان را داریم، ابراز داشت: 200 هزار نسخه کتاب در سال گذشته در آمل امانت گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های آمل با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 70 برنامه فرهنگی و هنری در کتابخانه‌های آمل اجرایی شده از برنامه‌ریزی برای اجرای 150 عنوان برنامه فرهنگی برای سال جدید در این اماکن خبر داد.

* تمام کتابخانه‌های آمل به اینترنت مجهز هستند

 

وی با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌های آمل به اینترنت مجهز هستند، تصریح کرد: در سال گذشته شش قطعه زمین در روستاهای آمل به فضای 5 هزار و 200 مترمربع در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار داده شد و قرار بود که با توافق میان استاندار و دبیر نهاد کشور احداث شود که این امر هنوز میسر نشده است.

بهرستانی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی در سفر سوم هیئت دولت، دو کتابخانه در روستاهای اسکومحله و وسطی‌کلا کلنگ‌زنی شده است، عنوان کرد: 100 میلیون تومان اعتبار برای این اماکن در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه آمل در جذب نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها نیز خوب عمل کرده است، متذکر شد: در سال گذشته 144 میلیون تومان حق‌السهم کتابخانه‌های آمل از شهرداری‌های این شهرستان دریافت شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های آمل با اشاره به فضای اندک کتابخانه مرکزی آمل اذعان داشت: این کتابخانه باید جابه‌جا شود و در مکانی نزدیک به مرکز شهر و با فضایی بیشتر در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول