اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد زرند‌ خبر داد

تجهیز کتابخانه دانشگاه آزاد زرند به 42 هزار جلد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد زرند‌ گفت: 42 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه آزاد‌ زرند موجود است.

تجهیز کتابخانه دانشگاه آزاد زرند به 42 هزار جلد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، علی امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش دانشگاه در رشد و توسعه جوامع انسانی اظهار داشت: دانشگاه‌ها یکی ‌از ارکان‌ اساسی ‌جوامع‌ مدرن‌ هستند، زیرا‌ از طریق پژوهش‌، همایش‌های ‌عمومی ‌و ... به‌ رفع مشکلات‌ فرهنگی‌، اجتماعی‌، فنی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و اداری‌ جامعه مبادرت‌ می‌ورزند و از این رو نقشی‌ اساسی ‌در جامعه مدرن ‌دارند.

وی تصریح کرد: واضح‌ است ‌که کتابخانه ‌دانشگاه‌ می‌تواند در این ‌زمینه ‌تسهیلات‌ ویژه‌ای را فراهم ‌آورد و موجبات ترقی‌ عملکردهای دانشگاه‌ شود، بدین‌ ترتیب‌ هدف‌ اصلی ‌یک ‌کتابخانه دانشگاهی ‌مدرن‌، مشارکت ‌و فعالیت ‌در امر آموزش‌ است ‌و در اجرای ‌اهداف آموزش‌ عالی ‌نقش ‌اساسی ‌دارد.

امیری ‌با اشاره به نقش کتابخانه در دانشگاه افزود: در دانشگاه‌های ‌امروزی ‌نقش‌ کتابخانه ‌به ‌اندازه‌ای ‌مهم ‌و برجسته‌ است ‌که ‌نمی‌توان ‌دانشگاه‌ بدون‌ کتابخانه‌ را تصور کرد.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌ در ساختار دانشگاهی‌ عاملی‌ بسیار مهم ‌به‌ شمار می‌آید، امروزه ‌دانشگاه‌ها با امکانات‌ و تسهیلات‌ بسیار زیاد، دانشجویان ‌متعدد و متنوع ‌به‌ سازمان‌های ‌بزرگ‌ و پیچیده‌ای‌ بدل ‌شده‌اند و درصدد هستند تا از این ‌منابع مادی‌ و معنوی‌ در راستای ‌خدمت ‌به‌ جوامع‌، حداکثر استفاده‌ را ببرند و یکی‌ از وسایلی‌ که ‌دانشگاه‌ را در رسیدن‌ به ‌این‌هدف ‌یاری ‌می‌کند، کتابخانه است.

وی از وجود 42 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه آزاد ‌واحد زرند خبر داد‌ و گفت: ‌در مدت کوتاهی که از تأسیس این دانشگاه می‌گذرد کتابخانه واحد زرند با مساحت 2 هزار و 500 متر ‌مربع و بخش‌های مجزای مخزن، مرجع‌، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران و سالن مراجعه تلاش خود را با حضور دو نفر از کارشناسان کتابداری به منظور سرویس‌دهی مناسب به دانشجویان‌، اعضای هیئت علمی و علاقمندان امر پژوهش به کار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد زرند تصریح کرد: این کتابخانه دارای 10 هزار و 745 عنوان کتاب است که از این تعداد 8 هزار و 345 عنوان فارسی بوده و  65 عنوان مشترک نشریه لاتین و فارسی نیز است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول