اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز انتقاد کرد

کم توجهی به مناطق حاشیه شهرها در ساخت کتابخانه

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهواز گفت: در ساخت کتابخانه و فضای مطالعه به مناطق حاشیه‌ای کمتر توجه شده است.

کم توجهی به مناطق حاشیه شهرها در ساخت کتابخانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید بهشتی اهواز، خواستار توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز در حوزه مسائل فرهنگی به ویژه ایجاد فضای کتابخانه‌ای شد و گفت: مسئولان باید برای جبران عقب ماندگی از جمله کمبود فضای کتابخانه وارد عمل شوند.

وی همچنین بر ایجاد قرائت خانه در مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز تأکید کرد.

امام جمعه اهواز به سرانه فضای کتابخانه‌ای در اهواز اشاره کرد و گفت: در شهر اهواز به هر 61 هزار نفر، یک باب کتابخانه تعلق می‌گیرد که در این بخش خیران نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

موسوی جزایری ادامه داد: در بسیاری شهر‌ها وضع سرانه فضای کتابخانه‌ای از اهواز بهتر است که دلیل آن، تأسیس کتابخانه‌های مردمی است.

وی با تأکید بر نقش افراد خیر و نیکوکار در این زمینه و کمک به دولت در ساخت کتابخانه، گفت: یکی از عواملی که جایگاه علمی استان را ارتقا می‌دهد، کتابخانه و قرائت خانه است.

موسوی جزایری بیان کرد: همچنین ایجاد کتابخانه‌های تخصصی باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به مدیریت بانوان و فعالیت آنان در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: فعالیت بانوان در این حوزه ایرادی ندارد و باید با انگیزه جذب کتابخوانان با مدیریت اسلامی انجام شود.

وی ادامه داد: هنری که کتابداران می‌توانند داشته باشند این است که با رعایت شئونات اسلامی و اخلاق حسنه با مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها برخورد کنند و تلاش کنند افراد جذب مطالعه و پژوهش شوند.

کتابخانه عمومی شهید بهشتی اهواز با مساحت 550 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعمیر، تجهیز و بهسازی شد.

کتابخانه شهید بهشتی اهواز در پارک 17 شهریور قرار دارد و به دلیل مشکلات ساختمانی برای رفاه حال کاربران و مراجعه‌کنندگان بازسازی و تجهیز شد.

این کتابخانه دارای بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی کتاب، نمایه نشریات، نشریات و مجلات، بخش کودک مجزا و اینترنت است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول