اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های گچساران:

6500 نفر عضو کتابخانه‌های گچساران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به استقبال مطلوب از کتابخانه‌های این شهرستان گفت: افزون بر 6 هزار و 500 نفر عضو کتابخانه‌های گچساران هستند.

6500 نفر عضو کتابخانه‌های گچساران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید فاضل شکرالله‌زاده صبح امروز در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی گچساران اظهار کرد: در سال‌های گذشته تاکنون حمایت‌های خوبی در امر کتابخوانی و کتابخانه در گچساران صورت گرفته است.

* نهادینه‌شدن فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها ضرورت دارد

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران بیان داشت: در این شهرستان تعامل خوبی میان فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان با کتابخانه‌های عمومی برقرار است.

شکرالله‌زاده تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید همه مسئولان ادارات و نهادها به همراه دیگر اقشار فرهنگی با کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته باشند.

وی برنامه‌ریزی مؤثر در راستای افزودن کتاب به سبد خانوار را گامی مهم برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد.

شکرالله‌زاده اهمیت دادن به فضای کتابخانه‌ها از نظر کمی و کیفی را یکی از راه‌های گسترش فرهنگ کتابخوانی و جذب علاقمندان دانست و یادآور شد: گچساران از نظر فضاهای کتابخانه‌ای در حد مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان جوانان و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای فرزندان خود دارند.

شکرالله‌زاده بیان داشت: در گچساران افزون بر 6 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضو هستند.

* 65 درصد مراجعان به کتابخانه‌های گچساران خواهران هستند

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با بیان اینکه بیشتر مراجعان به کتابخانه‌های گچساران خواهران هستند، افزود: با توجه به آمارهای موجود، 65 درصد مراجعان و اعضای کتابخانه‌های گچساران را خواهران و 35 درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

شکرالله‌زاده بر انجام کارهای فرهنگی بیشتر برای جذب برادران به کتابخانه‌ها تأکید کرد و خواستار همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی گچساران شد.

وی با تشریح برخی عنوان‌های موجود در کتابخانه‌های گچساران عنوان داشت: در کتابخانه‌های گچساران 69 هزار جلد کتاب با 55 هزار عنوان کتاب وجود دارد

این مسئول در گچساران ادامه داد: گرایش اعضای کتابخانه‌های گچساران به کتاب‌های رمان، ادبیات، مذهبی، علوم کلی و تاریخ بیشتر از سایر عنوان‌ها است.

شکرالله‌زاده یادآور شد: در گچساران 10 باب کتابخانه عمومی فعال بوده که دو باب از آن‌ها مشارکتی و یک باب هم به‌صورت انتفاعی اداره می‌شود.

وی با اشاره به رشد مطلوب احداث کتابخانه در گچساران در سال‌های گذشته تاکنون افزود: در بخش مرکزی گچساران چهار باب کتابخانه و در حوزه روستایی شش باب کتابخانه وجود دارد که دارای مراجعه‌کنندگان در حد مطلوبی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول