اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان:

کمبود منابع کتاب مهم‌ترین مشکل کتابخانه نهبندان است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان مهم‌ترین مشکل کتابخانه عمومی این شهر را کمبود منابع کتاب دانست.

کمبود منابع کتاب مهم‌ترین مشکل کتابخانه نهبندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان فاطمه کاظمی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان نهبندان اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بررسی مشکلات، مسائل و اتخاذ تصمیماتی است که سبب پیشرفت عرصه فرهنگی کتابخانه‌ها شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ترویج مطالعه‌ای است که سبب پیدایش، تغییر و تحول در دانش، گرایش و رفتار شخص مطالعه‌کننده در سیر اهداف اسلام و انقلاب شود.

*بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی در روستای خوانشرف 

مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان با بیان اینکه هم‌اکنون کتابخانه مهتاج نهبندان دارای 7 هزار و 381 عنوان کتاب و 10 هزار و 662 نسخه کتاب است، تصریح کرد: این کتابخانه 385 نفر عضو فعال دارد.

کاظمی کتابخانه روستایی غلامحسین آسکوتی خوانشرف را بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور دانست و افزود: این کتابخانه در حال حاضر 24 هزار و 802 عنوان و 27 هزار و 233 نسخه کتاب دارد و اعضای فعال این کتابخانه 259 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه باقرالعلوم شهر شوسف دارای 8 هزار و 115 عنوان کتاب و 9 هزار و 941 نسخه کتاب است، اظهار کرد: این کتابخانه دارای 494 عضو فعال است.

*اختصاص 4 میلیون تومان اعتبار به کتابخانه نهبندان

مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان عمده مشکلات کتابخانه‌های شهرستان را کمبود منابع مالی و اعتباری عنوان کرد و گفت: کتابخانه عمومی مهتاج‌نهی نهبندان همچنان دارای مشکل کمبود منابع کتب است و این موضوع سبب شده تا افراد کم‌تری به این کتابخانه به منظور مطالعه مراجعه کنند.

کاظمی با بیان اینکه طی سال گذشته شهردار نهبندان سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری را به حساب کتابخانه عمومی نهبندان واریز کرده است، تصریح کرد: این مبلغ معادل 4 میلیون تومان بوده که توانسته بخش اعظمی از مشکلات مالی و جاری این کتابخانه را برطرف کند.

وی یادآور شد: سال گذشته با توجه به وجود مشکل کمبود کتاب در بخش کودک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان 90 عنوان کتاب در این زمینه به کتابخانه عمومی مهتاج نهی نهبندان اهدا کرده است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان درباره طرح پیک مهر افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و استفاده بهینه از فرصت‌های انتظار مردم در مکان‌های عمومی از قبیل ناوگان حمل ‌و‌ نقل عمومی، مراکز پرتردد مانند مراکز بهداشتی و درمانی و برخی دستگاه‌های اجرایی است.

کاظمی ادامه داد: به منظور پر کردن اوقات فراغت مردم در این مکان‌های عمومی و برخی از ادارات پرتردد باید ایستگاه‌هایی با عنوان ایستگاه مطالعه ایجاد و راه‌اندازی شود.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی و کتب این ایستگاه‌ها از طرف استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تأمین می‌شود و یک نیروی ناظر نیز در نظر گرفته خواهد شد.

*کمبود منابع کتاب بخش کودک در نهبندان

مسئول کتابخانه‌های عمومی نهبندان با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در نهبندان امری ضروری است، اظهار کرد: مسئولان شهرستان حداقل باید برای راه‌اندازی یک ایستگاه مطالعه در نهبندان اقدام کنند.

کاظمی در ادامه تصمیم‌گیری درباره نحوه پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی نهبندان در زمان معین، چاره‌اندیشی به منظور تأمین تجهیزات، مباحث بهسازی و نوسازی و تامین منابع کتاب در بخش کودک و سایر رده‌های کتابخانه‌های عمومی نهبندان را خواستار شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول