اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

پدافند غیرعامل صلح آمیز‌ترین روش دفاع است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پدافند غیرعامل صلح آمیزترین روش دفاع است و باید بسیجیان به خوبی پدافند غیرعامل را بشناسند.

پدافند غیرعامل صلح آمیز‌ترین روش دفاع است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عزیزالله مرادقلی صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که سبب کمترین آسیب در صورت حمله دشمن می‌شود و ما باید از مملکت خود جانانه دفاع کنیم.

وی افزود: این همایش با هدف فرهنگ سازی و تبیین مفاهیم پدافند غیرعامل و طرح مباحث تخصصی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ساختمان برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تعریف پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل تمامی اقدامات احتیاطی بدون استفاده از جنگ افزار و تسلیحات به منظور به حداقل رساندن تاثیر عملیات خصمانه دشمن یا دشمنان شامل سیستم‌های هشدار دهنده، استتار، اختفا، پراکندگی، استحکامات و پناهگاه‌ها، فریب، ایجاد سیستم‌های اطفای حریق، کنترل و خسارت است.

مراد قلی بیان کرد:  پدافند عامل نیز عبارت است از به کار گیری مستقیم جنگ افزار و تسلیحات به منظور خنثی کردن یا کاستن حملات چند جانبه دشمن بر روی اهداف مورد نظر است.

وی گفت: موضوع پدافند غیرعامل باید به مردم عادی نیز آموزش داده شود تا همه در این زمینه به شناخت کامل برسیم و بتوانیم در مواقع بحران درست عمل کنیم.

دبیر همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بسیج نیز باید با سازمان پدافند غیر عامل همکاری مستمر داشته باشد و در زمینه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی، مدیریت بحران، سازمان‌دهی نیروهای متخصص، کمک به حراست در برقراری امنیت و ... بیشتر کار شود.

همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان‌و بلوچستان با همکاری سازمان بسیج مهندسین با حضور مسئولان ادارات سیستان و بلوچستان در سالن جهاد کشاورزی زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول