اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل محاکم عمومی دادگستری کرج:

12 شعبه ویژه خانواده در مرکز استان البرز فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس کل محاکم عمومی دادگستری کرج از فعالیت 12 شعبه ویژه خانواده در این شهرستان خبر داد.

12 شعبه ویژه خانواده در مرکز استان البرز فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدباقر مازنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اکثر پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی را در بر می‌گیرد، اختلافات خانوادگی است.

وی تصریح کرد: در شهرستان کرج بیشترین حجم پرونده‌ها مربوط به درخواست طلاق زوجین است و به همین دلیل لازم است که به صورت ویژه و با افزایش امکانات به اختلافات خانوادگی رسیدگی کنیم.

رئیس کل محاکم عمومی دادگستری شهرستان کرج افزود: به همین منظور در مرکز استان البرز 12 شعبه ویژه خانواده فعال بوده و به اختلافات خانوادگی مردم رسیدگی می‌کنند.

* ارجاع بیش از 10 هزار دادخواست طلاق طی سال 90 در کرج

مازنی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار ارجاع دادخواست‌های طلاق از سوی زوجین کرجی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال 10 هزار و 42 فقره دادخواست به محاکم کلانشهر کرج از سوی زوج‌ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: البته ما در بررسی این پرونده‌ها بیشتر هدف سازش زوجین را دنبال می‌کنیم و صدور حکم طلاق طی یک فرایند یک ساله محقق می‌شود.

رئیس کل محاکم عمومی دادگستری شهرستان کرج با تاکید بر اینکه ریشه‌یابی شیوع طلاق در جامعه بر عهده دادگستری نیست، تاکید کرد: نهادهای مسئول و کارشناسان باید به این موضوع توجه ویژه داشته و با ریشه‌یابی شیوع طلاق در جامعه به رفع مشکلات و معضلاتی که موجب اختلافات خانوادگی می‌شود، بپردازند.

* تشکیل بیش از 30 هزار پرونده اختلافات خانوادگی در کرج

مازنی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع 30 هزار و 291 پرونده با موضوع اختلافات خانوادگی در مجتمع خانواده در کلانشهر کرج تشکیل که به اکثر آنها رسیدگی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت مرکز استان البرز و حجم پرونده‌ها در تلاش هستیم تا دو شعبه دیگر ویژه خانواده در شهرستان کرج راه‌اندازی کنیم.

مازنی در پایان متذکر شد: همچنین طی سال گذشته به حدود 2 هزار و 500 خانواده از سوی کارشناسان ما مشاوره داده شده که نقش مهمی در رفع اختلافات آنها داشته است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول