اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبیک خبر داد

مصالحه 30 درصد از متقاضیان طلاق در مرکز مشاوره پرتو

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از مصالحه 30 درصد از پرونده‌های متقاضیان طلاق در مرکز مشاوره اولیه پرتو وابسته به این اداره خبر داد.

مصالحه 30 درصد از متقاضیان طلاق در مرکز مشاوره پرتو

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بهلول محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگ و هنر شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل کمیته کارشناسی راهکارهای عملی کاهش طلاق در شهرستان آبیک با رایزنی دادگستری پیش از اقدام قانونی و صدور حکم متقاضیان طلاق، این افراد به مرکز مشاوره اولیه پرتو ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: در مرکز مشاوره اولیه پرتو، روانشناسان در جلسات متعددی به افراد متقاضی طلاق مشاوره می‌دهند که این مشاوره‌ها به آقایان، بانوان، فرزندان و خانواده های زوجین بوده است.

این مسئول حمایت ادارات دولتی از مراکز مشاوره را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعدادی مرکز مشاوره در شهرستان آبیک فعالیت می‌کردند که به دلیل عدم تأمین درآمد تعطیل شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با بیان اینکه 50 درصد از مراجعان با تمایلات شخصی از سوی نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دادگستری در مرکز مشاوره پرتو حضور پیدا کرده‌اند، افزود: مشکلات فرهنگی و روابط بین فردی از مهم‌ترین مشکلات زوجین بوده که البته مسائل اقتصادی و اجتماعی بی‌تأثیر نبوده است.

محمدی از مکاتبه با مسئولان قضایی برای استقرار مشاوران در دادگستری خبر داد و گفت: خانواده‌ها حاضر نیستند در محیط دادگاه‌ها برای مشاور د‌ر جلسات متعدد شرکت کنند، اگر چه این امر اثرات مثبت خود را به همراه دارد.

در این جلسه مسئولان ادارات مختلف شهرستان آبیک بر استقرار پایگاه بسیج در مسجد موسی بن جعفر(ع)، شهرک قدس و شهرک مهر، توسعه فیزیکی پایگاه بسیج مسجد سید الشهدا(ع) و نیز اختصاص بودجه برای برگزاری همایش‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کردند.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول