اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان اعلام کرد

یک واقعه طلاق به ازای 14 مورد ازدواج در دهگلان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دهگلان گفت: در سال گذشته به ازای هر واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در این شهرستان اتفاق افتاده است.

یک واقعه طلاق به ازای 14 مورد ازدواج در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، محمد رضائی ظهر امروز در نخستین جلسه ثبت وقایع حیاتی که در فرمانداری دهگلان برگزار شد، با اشاره به نقش بهنگام‌سازی ثبت آمار وقایع حیاتی چهارگانه مرگ ومیر، تولد، ازدواج و طلاق در افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها در هر جامعه‌ای، اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه و همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط برای افزایش سرعت و دقت در ثبت این وقایع است.

وی تصریح کرد: ارائه آمار و اطلاعات درست و صحیح بر تمامی جنبه‌های زندگی اجتماعی افراد تاثیرگذار است از این رو باید اهمیت ثبت به موقع وقایع به مردم اطلاع‌رسانی شود

فرماندار  دهگلان افزود: با توجه به اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی، همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: دقت و سرعت ثبت احوال برای ثبت وقایع، مسئولان را در اقدامات مهم که نیاز به اطلاعات دقیق نفوس و وقایع حیاتی دارد، یاری می‌دهد.

فرماندار شهرستان دهگلان در ادامه  از ثبت 99.5 درصد واقعه ولادت و ثبت 98.61 درصدی واقعه وفات در شهرستان دهگلان خبر داد و گفت بر اساس آمار  در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر در شهرستان دهگلان 101.9 درصد واقعه ولادت پسر اتفاق افتاده است.

رضائی در این جلسه با اعلام کاهش آمار طلاق در شهرستان دهگلان، گفت:  خوشبختانه در سال 90 در مقابل هر 14 مورد واقعه ازدواج یک مورد واقعه طلاق رخ داده است که این آمار نشان از کاهش 38/. درصدی آمار طلاق در شهرستان دهگلان است. رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان دهگلان در پایان از صدور 185 کارت شناسایی ملی و 3791 جلد شناسنامه مکانیزه نوزاد و شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در شهرستان دهگلان خبر داد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول