اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

برگزاری همایش تحکیم خانواده در کاهش طلاق مؤثر است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار مرکزی گفت: برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده و مناسبت‌هایی در این راستا می‌تواند گامی مؤثر در جهت تحکیم بنیاد خانواده‌ و به دنبال آن سبب کاهش طلاق شود.

برگزاری همایش تحکیم خانواده در کاهش طلاق مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌محمد گلستانی‌فرد ظهر امروز در اولین همایش تحکیم بنیان خانواده که در سالن اجتماعات سلمان ساوجی شهرستان ساوه برگزار شد با اشاره به اینکه متاسفانه در ساوه شاهد آمار بالای طلاق هستیم که سیر صعودی را دارد، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری اینگونه همایش‌ها و کارهای فرهنگی دیگر به زودی شاهد کاهش درصد طلاق باشیم.

فرماندار ساوه به نقش حساس و ارزنده زنان در تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: تحکیم خانواده جامعه را به سمت آرمان‌های مطلوب سوق می‌دهد و این همایش‌ها آموزشی برای خانواده‌ها است که در تحکیم خانواده نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: موضوع زن از مسائل درجه یک جامعه است و شأن و مقام زن باید رعایت شود.

اشرف جواهری اظهار داشت: نقش و جایگاه زنان به عنوان محور تربیت نسل بصیر و کارآمد و مدیریت و سلامت خانواده دارای اهمیت بسیاری است و حمایت از زنان در امور مختلف سبب ارتقای آگاهی و تحقق اهداف مورد نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: زنان علاوه بر نقش سازنده خود در کانون گرم خانواده با حضور در جامعه در کنار مردان در پیشرفت و توسعه کشور و پاسداری از ارزش‌های انقلاب نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی حضرت فاطمه(س) را الگوی زنان در همسرداری، تربیت فرزند و حجاب دانست و ادامه داد: باید در راستای تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات اجتماعی از آن حضرت الگوگیری کنیم.

استاد حوزه علمیه قم نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه جامعه بر پایه خانواده استوار است و هر مشکلی در خانواده بوجود آید در اجتماع خود را نشان خواهد داد گفت: آمار رشد طلاق نگران‌کننده است و باید احساس خطر کنیم و برای خانواده‌ها که واحد کوچکی از جامعه هستند برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس قدیمی‌نژاد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مانند کشورهای غربی به سوی تباهی حرکت نکنیم و موجبات فروپاشی خانواده را فراهم نسازیم، باید ایمان، عشق، محبت، فداکاری و دوستی را در کانون خانواده که اجتماعی کوچک است نهادینه کنیم.

وی ازدواج را در دین مبین اسلام امری مقدس دانست که زن و مرد در آن باید بر اساس دستورات اسلام در یک محیط گرم با یکدیگر زندگی کنند اما در جوامع غربی به ازدواج به عنوان یک تجربه قابل نقض نگاه می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم به تفاوت‌های دیگر ازدواج در اسلام و غرب اشاره کرد و اظهار داشت: غربی‌ها برای غریزه جنسی تن به ازدواج می‌دهند، ولی در اسلام خانواده مکانی امن و کانونی برای آرامش زن و مرد تفسیر شده است  

قدیمی‌نژاد ادامه داد: در جوامع غربی زن یا مرد احساس استقلال می‌کنند ولی در قرآن خداوند می‌فرماید ما زن و مرد را برای تکمیل یکدیگر آفریدیم.

در پایان این همایش از 17 زن برگزیده با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول