اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش ملی "خانواده اسلامی" در دانشگاه ملایر ـ 2

هادی‌پور: بیشترین طلاق‌ها به دلیل عدم شناخت طرفین ازدواج از یکدیگر است

‌خبرگزاری فارس: مدیر موسسه تخصصی امیر بیان در کشور گفت: بیشترین طلاق‌ها به دلیل عدم شناخت طرفین ازدواج از یکدیگر است.‌

هادی‌پور: بیشترین طلاق‌ها به دلیل عدم شناخت طرفین ازدواج از یکدیگر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سامان هادی‌پور ظهر امروز در همایش ملی خانواده اسلامی در دانشگاه ملایر، در جلسه ‌آنالیز روانشناختی خواستگاری با بیان اینکه اسلام در این خصوص تاکیدات فراوان دارد، افزود: خواستگاری فواید بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن ایجاد تعهد برای زندگی آینده زوجین است.

وی ابراز داشت: زمانی که فرد به خواستگاری می‌رود و حرف‌های اولیه را برای آغاز زندگی با طرف مقابل در میان می‌گذارد باید به آنچه می‌گوید عمل کند و سعی کند صحبت‌های طرف مقابل را نیز با دقت گوش کرده و بپذیرد و اگر توانست به خواسته‌های طرف مقابلش عمل کند و گام‌های بعدی را برای آغاز زندگی با این فرد بردارد.

مدیر موسسه ‌تخصصی امیر بیان کشور تصریح کرد: جلسه ‌خواستگاری در واقع جلسه‌ شناخت تعادل روحی و روانی دو فرد است و باید به نکات مهم آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: فردی که به خواستگاری دختری می‌رود باید به اخلاق، منش و رفتار والدین دختر مورد نظرش نیز توجه کند و بداند که آیا این اخلاق و رفتار با خانواده‌اش مطابقت دارد یا نه و اگر از نظر اعتقادی‌، اخلاقی‌، طبقاتی و دیگر مسائل مطابقت داشت برای مراحل بعدی زندگی اقدام کند طبق آمار به دست آمده بسیاری از مشکلات به دلیل عدم شناخت خانواده‌ها از یکدیگر است و طبق آمار سایت مرکز آمار ایران در سال 89، 12 درصد از موارد طلاق در کشور به دلیل عدم شناخت طرفین ازدواج از یکدیگر است که در این راستا آموزش‌، مشاوره، برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها می‌تواند در نحوه ‌انتخاب و تشخیص صلاحیت طرف مقابل و جلوگیری از روند طلاق در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام هادی‌پور به موانع و مشکلات پیشروی جوانان در جامعه اشاره کرد و بیان کر‌د: متاسفانه زیاده‌خواهی خانواده‌ها‌، توجه نکردن به دستورات اسلام در ازدواج‌، سخت گرفتن شرایط ازدواج برای جوانان از طرف خانواده‌ها‌، چشم‌و‌هم‌چشمی‌ها و... شرایط را برای ازدواج جوانان مشکل ساخته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانا‌ن باید با توکل به خدا برای امر مقدس ازدواج اقدام کنند و از مسائل مالی ترس نداشته باشند چرا که خداوند در آیات قرآن نیز به این امر مهم سفارش کرده و می‌فرماید: خدا با ازدواج، شما را از فضل خویش بی‌نیاز می‌سازد.

گفتنی است در این همایش همچنین به سئوالات دانشجویان شرکت‌کننده پاسخ داده شد.

انتهای پیام/‌ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول