اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

طلاق در مازندران کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: طلاق در مازندران کاهش یافت.

طلاق در مازندران کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین صبح امروز در جمع خبرنگاران به تاثیر آموزش طرح رحمت در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل اقبال عمومی سهمیه شهرستان‌ها در اجرای دوره‌های طرح رحمت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اجرای کلاس‌های آموزشی در کاهش آمار طلاق مازندران موثر بود، یادآور شد: براساس آمار ثبت احوال استان 5/1 درصد با کاهش رشد طلاق در مازندران مواجه هستیم.

این مسئول طلاق را نشانه ترقی و پیشرفت یک جامعه ندانست و گفت: با توجه به کاهش کمی ازدواج در مازندران در شرایط فعلی با کاهش طلاق نیز روبه رو هستیم.

شرف‌الدین به عوامل موثر در حادثه طلاق اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 83 درصد طلاق‌ها ناشی از عوامل فرهنگی و بیش از 16 درصد بیکاری و بقیه عوامل دخالت دارد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید بر پایه اخلاق‌مداری رشد یابند، ابراز داشت: افراد خانواده می‌توانند از مسیر اخلاق‌مداری به حقوق خود دست یابند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه رویکرد غیردینی در خانواده‌ها رواج یافته، خاطرنشان کرد: الگوی غرب‌گرایی در زندگی‌ها حاکم شده است.

وی با بیان اینکه بانوان کسب جایگاه مدیریتی را از معیارهای رشد خود می‌دانند، ادامه داد: خانم‌هایی رشد یافته هستند که خانواده متعالی داشته باشند.

شرف‌الدین از اجرای آموزش طرح مودت در هفته زن ویژه خبرنگاران خبر داد و گفت: طرح مودت آموزش زوج‌های جوان است که در این دوره آموزشی مهارت‌های ارتباطی همسران، مهارت زندگی با رویکرد دینی، بهداشت در روابط زناشویی، احکام، نشاط، مدیریت خانواده و رسانه و نیز بسیاری از موارد علمی دیگر مورد بحث قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کلاس آموزش طرح مودت در دو روز به صورت رایگان برای زوج‌های جوان خبرنگار در ساری اجرا می‌شود.

وی راه مثبت جلوگیری از افزایش طلاق را آموزش صحیح مهارت‌های زندگی دانست و متذکر شد: تاثیر کیفی آموزش‌های طرح رحمت موجب شد تا کلاس‌های 30 نفره به 400 نفره تبدیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ریشه فمینیست را در انکار تفاوت‌های فردی مردان و زنان عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده‌هایی که با تفکر غربی و فمینیستی کار می‌کنند فضای عشق خانواده را به میدان مبارزه برای احقاق حقوق تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول