اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان:

80 درصد طلاق‌ها در کرمان توافقی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: طبق آمار 80 درصد طلاق‌ها در استان کرمان به صورت توافقی انجام می‌شود.

80 درصد طلاق‌ها در کرمان توافقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین صعید پیش از ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جمع سردفتران دفاتر ازدواج و طلاق اظهار داشت: طبق آمار 80 درصد طلاق‌ها در استان کرمان به صورت توافقی انجام می‌شود، بنابراین این معضل بیشترین رتبه در مسئله بنیان خانواده و ازدواج را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: اگر در زندگی فردی و اجتماعی بحثی پیش آید و طلاق مطرح شود، قطعاً سران دفاتر ازدواج و طلاق نقش دارند، زیرا اگر عقدی محکم بسته شود، کمتر به طلاق منجر می‌شود.

صعید تصریح کرد: با بروز پدیده طلاق سرنوشت فرزندان و زوج یا زوجه در خطر افتاده و زمینه بسیاری از جرائم فراهم می‌شود و چنان چه ما از جامعه ناسالم هراس داشته باشیم و بدانیم که آسیب‌های ناشی از این اتفاق گریبانگیر همه ما است، به جد مسئولیت‌پذیر شده و هر آن چه در توان داریم برای کاهش ناهنجاری‌ها کمک می‌کنیم تا خانواده‌های خودمان نیز در آرامش زندگی کنند و نتیجه دیگر آن این است که آمار طلاق سیر نزولی پیدا می‌کند.

حمید خالقی معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان کرمان نیز اظهار داشت: یکی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بررسی معضلات مبتلا به استان‌ها است که باید الزاماً با پیگیری یک موضوع انجام شود، به این ترتیب استان کرمان با موضوع طلاق‌های توافقی یک کارگاه آموزشی را در پنج مبحث برگزار می‌کند.

وی بیان داشت: در همین راستا حدود 4 هزار نفر از افراد در شرف ازدواج شهر کرمان باید به صورت اجباری مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.

خالقی گفت: افراد باید در سه محله کرمان که کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج برگزار می‌شود، شرکت کنند و به همراه برگه آزمایشی که هنگام عقد زوج‌ها ارائه می‌کنند، این گواهینامه نیز دریافت شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار و 350 مورد طلاق در استان کرمان رخ داده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان کرمان ‌خاطرنشان کرد: به زودی این کارگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و حتی رؤسای دفاتر ثبت ازدواج و طلاق می‌توانند بسته‌هایی که حاوی مطالب آموزشی است را در اختیار افراد قرار دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول