اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2سال گذشته در اهواز رخ داد

یک طلاق؛ در مقابل شش ازدواج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال اهواز گفت: در دو سال گذشته در اهواز، به ازای هر شش ازدواج یک مورد طلاق اتفاق افتاده است.

یک طلاق؛ در مقابل شش ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حبیب‌الله آقایی پیش از ظهر امروز در جلسه وقایع حیاتی شهرستان اهواز، سهم این شهرستان را 40 درصد آمار استان عنوان کرد و با ارائه گزارشی از وقایع چهارگانه این شهرستان در سال‌های 89 و 90 گفت: در سال 89، 18 هزار و 28 مورد ازدواج، 2 هزار و 704 مورد طلاق، 38 هزار و 140مورد ولادت و 6 هزار و 898 مورد وفات اتفاق افتاده است.

وی افزود: در سال 90 نیز 18 هزار و 125 مورد ازدواج، 2 هزار و 825 مورد طلاق، 37 هزار و 444 مورد ولادت و 7 هزار و 499 مورد وفات به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در دو سال گذشته به ازای هر شش ازدواج یک واقعه طلاق در اهواز رخ داده است همچنین به ازای هر پنج مورد ولادت یک وفات اتفاق افتاده است.

آقایی در ادامه از ارتقای 11 درصدی ثبت واقعه وفات در اهواز در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال 89، 90 درصد موارد فوتی در موعد مقرر ثبت شده اما در سال گذشته این رقم به 98 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ثبت موارد ولادت در زمان مقرر نیز در سال 89، 94 درصد بوده که در سال گذشته به 98 درصد رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال اهواز با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه ثبت وقایع وفات و ولادت باید به 100 درصد برسد، گفت: برای رسیدن به این هدف در سال گذشته رشد 96 درصدی ثبت وقایع در دستور کار بود. امسال نیز ارتقای 99.4 درصد برای ولادت و 99.6 درصد برای وفات به عنوان هدف تعیین شده است.

آقایی همکاری و ارتباط بیشتر پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها را خواستار شد و گفت: تعدادی آرامستان غیررسمی در سطح اهواز وجود دارد که برای ثبت وفات در این آرامستان‌ها هماهنگی‌هایی توسط شهرداری اهواز لازم است.

به گفته وی، با وجودی که طرح ثبت وقایع حیاتی در زمان تعیین شده یک طرح ملی است اما صدا و سیما و رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی و تشویق مردم همکاری لازم را ندارند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول