اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بویین‌زهرا:

نقش والدین در تربیت فرزندان امری حیاتی است‌

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا تاکید کرد: قطعا نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان نقشی تأثیر‌گذار و امری حیاتی است.

نقش والدین در تربیت فرزندان امری حیاتی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا جلسه مهارت‌های سلامت و زندگی عصر امروز در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد.

علی‌اصغر رجبی‌سگزآبادی در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌ها صورت گرفته در طول سال گذشته در زمینه مهارت آموزشی به دانش‌آموزان و نوجوانان در مدارس در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در سال 90 بیشترین میزان برپایی و تشکیل دوره‌های مهارت آموزشی تخصصی و عمومی به همت نهاد‌ها و ارگان‌های دیگر در مدارس و مجتمع‌های آموزشی سراسر این شهرستان برگزار شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا افزود: همکاری و تعامل فرمانداری و اداره ارشاد شهرستان بویین‌زهرا در زمینه اشاعه فرهنگ مهارتی درسال گذشته در بین دانش‌آموزان بسیار مؤثر و قابل قدردانی بوده است.

وی با بیان احادیثی پیرامون نقش حیاتی و بسیار دقیق خانواده‌ها در ترویج فرهنگ درست و اسلامی به فرزندان و به ویژه دانش‌آموزان بیان کرد: اگر مادران و پدران با همت و دغدغه بیشتر در راه شکوفایی و پرورش همه‌جانبه فرزندان خود کوشا باشند، قطعا نهاد خانواده در جامعه رو به سعادت و خوشبختی گرویده می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا لزوم  آشنا کردن نوجوانان و جوانان با فرهنگ ناب و غنی دینی را از وظایف سنگین و بسیار خطیر والدین و مادران دانست و اضافه کرد: امروز در جامعه نیاز مبرم داریم که خانواده‌ها با تمرکز شدید بر روی پرورش و تربیت فرزندان خویش موجب دوری جامعه از آسیب‌هایی نظیر گرایش به اعتیاد و مسائل غیراخلاقی شوند.

رجبی‌سگز‌آبادی عنوان کرد: در این میان معلمان و مربیان پرورشی و آموزشی در سطح مدارس باید پرورش و تربیت صحیح دانش‌‌آموزان را از وظایف اصلی و بسیار حساس خود دانسته و با دغدغه بیشتری در این حوزه جهاد و فعالیت کنند.

وی با بیان آماری پیرامون شاخصه‌های بهداشت روانی و محیطی در افراد تصریح کرد: متولیان دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی به عنوان مسئولان اصلی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی موظف‌اند که با عنایت به امر اشاعه فرهنگ اسلامی در این مسیر گام برداشته و سبب اقتدار و عزت جامعه در عرصه‌ فرهنگ و دین شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا در خاتمه حضور چشمگیر و کم‌نظیر نوجوانان و جوانان با انگیزه و مستعد در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس را بسیار امیدوارکننده و رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: امیدواریم که با همت همگانی عرصه برای حرکت جامعه به سوی قله‌های کمال و خوشبختی فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول