اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان:

مشاوره ژنتیک بهترین هدیه والدین به فرزندان است

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی دشتستان گفت: مشاوره ژنتیک بهترین هدیه‌ای است که والدین به فرزندان می‌دهند و این امر جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاوره ژنتیک بهترین هدیه والدین به فرزندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علیرضا هوشیار ظهر امروز در همایش نقش مشاوره ژنتیک در کاهش بیماری‌ها و معلولیت‌های مادرزادی و ارثی اظهار داشت: خلقت انسان از بزرگترین اسرار و حقایق هستی است که در محدوده علم بشری نمی‌گنجد.
وی با اشاره به پیچیدگی اجزاء بدن انسان افزود: وجود کیلومترها رگ، مویرگ، سرخرگ و سایر قسمت‌های بدن انسان نشان از بزرگی و عظمت خالق انسان دارد و هر روز بخشی از عجایب خلقت انسان توسط دانشمندان و پزشکان و ... کشف می‌شود که قسمت کوچکی از الفبای هستی انسان را در بر می‌گیرد.
هوشیار اذعان داشت: در میان تمام موجودات و اجزاء هستی تنها موجودی که هم خالق است و هم مخلوق انسان است، زیرا انسان توسط خداوند متعال آفریده شده و با بهره‌گیری از علم بشری خود که مانند قطره‌ای از دریای علم الهی است دست به خلق و آفرینش مصنوعات بشری برای رفاه و آسایش انسان‌ها زده است.
رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج امری بسیار مهم و حیاتی است و خانواده‌ها و جوانان قبل از ازدواج و تشکیل خانواده باید به آن توجه جدی داشته باشند.
هوشیار در باب اهمیت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج عنوان داشت: عدم توجه به مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج باعث تولد فرزندان معلولی در جامعه خواهد شد که در بسیاری از مسائل زندگی اجتماعی با مشکلات روبه‌رو هستند و زندگی سختی خواهند داشت.
وی ادامه داد: علم ژنتیک راهکارهای مبارزه با معلولیت‌ها را بیان می‌کند و بسیاری از معلولیت‌های جسمی و ذهنی با کمک این علم قابل حل است.
این مسئول در همین راستا متذکر شد: مشاوره ژنتیک بهترین هدیه‌ای است که والدین می‌توانند به فرزندان خود هدیه کنند و مشاوره ژنتیک جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان ابراز داشت: اداره بهزیستی دشتستان در سال گذشته و امسال در راستای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مردم و افراد زیرپوشش خود، تلاش گسترده‌ای داشته و رضایت خاطر مردم فراهم شده است.
هوشیار یادآور شد: امکانات و تجهیزات لازم را برای بهبود خدمات‌رسانی فراهم کرده‌ایم و با تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مددجویان بهزیستی تلاش می‌کنیم.
رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان از ارائه خدمات مستمر بهزیستی به 4 هزار نفر در دشتستان خبر داد و گفت: چهار هزار و 167 مددجوی دشتستانی از خدمات مختلف و مستمر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول