اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه

گفت‌وگو، داروی مشکلات والدین و فرزندان

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: گفت‌وگو میان والدین با فرزندان تأثیر شگرف در بیان و حل مشکلات دارد.

گفت‌وگو، داروی مشکلات والدین و فرزندان

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، محمدعلی واعظ‌موسوی صبح امروز در همایش خانواده پایدار ویژه اولیای پایه سوم متوسطه دختر که در سالن اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد، گفت‌وگو در خانواده‌ها را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در خانواده باید گفت‌وگو رواج پیدا کند زیرا فرزندان عادت می‌کنند حرف بزنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این مهم نتیجه و تأثیر شگرفی در اعتماد متقابل میان فرزندان و پدر و مادر دارد که سبب بیان مشکلات فرزندان با پدر و مادر در خانواده می‌شود.

واعظ‌موسوی تصریح کرد: گفت‌وگو باید از مسائل واضح شروع شود تا فرزندان در مسائل دشوار بتوانند راحت‌تر مسائل را با خانواده در میان بگذارند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: دخترها دوست دارند بیشتر با پدرها صحبت کنند و صحبت کردن پدر با دخترش و ایجاد رابطه عاطفی، دخترها را در برابر خطرات اجتماع بیمه می‌کند.

واعظ‌موسوی تأکید کرد: لازم نیست حرف زدن کاملاً علمی باشد، حرف زدن به هر شکلی تأثیر شگرفی در تربیت فرزندان دارد.

وی اثر گفت‌وگو را در خانواده‌ ها بسیار مثبت دانست و افزود: باید کاری کنیم تا بچه‌ها اتفاقات زندگی خود را به پدر و مادر خود بگویند زیرا در میان گذاشتن موضوعات زندگی، سبب جلوگیری از انحرافات بزرگ در زندگی فرزندان می‌شود.

استاد دانشگاه ادامه داد: مطلع نبودن پدر و مادر از رفتارهای کودکان نیز فاجعه‌های بزرگی را در زندگی خانواده‌‌ها به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به نقش والدین در رفتار فرزندان اظهار داشت: پدر و مادر باید با هم هماهنگ باشند و هیچ‌گاه در برابر فرزندان هم‌دیگر را تخریب نکنند چرا که در غیر این صورت فرزندان هرگز احترام بزرگ‌ترها را حفظ نمی‌کنند.

واعظ‌موسوی خاطرنشان کرد : در ازدواج باید به اطلاعات کافی در ارتباط با طرف مقابل داشته باشیم و زمان مناسب را برای این امر مقدس در نظر بگیریم.

وی در بیان زمان‌های ازدواج تصریح کرد : ازدواج قبل از زمان یا زودهنگام و بعد از زمان و دیرهنگام تأثیرات منفی بر روی زوج می‌گذارد و بهترین آن ازدواج به هنگام است.

واعظ‌موسوی زمان مناسب برای ازدواج را بلوغ عقلی، بلوغ اجتماعی و بلوغ تشخیص در بین دو طرف تکمیل شده عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول