اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

ارتقای جایگاه در آزمون سراسری با تدبیر والدین و معلمان تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: ارتقای جایگاه استان و شهرستان گرمی در آزمون سراسری نیاز به همکاری و تعامل خوب والدین در منزل با معلمان در محیط‌های آموزشی دارد.

ارتقای جایگاه در آزمون سراسری با تدبیر والدین و معلمان تحقق می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استان و شهرستان گرمی در آزمون سراسری نیاز به همکاری و تعامل خوب والدین در منزل با معلمان در محیط‌های آموزشی دارد، اظهار داشت: در کنار این توجه باید برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدتی را با هدف تقویت مبانی آموزشی و پرورشی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن در یک فاصله زمانی مشخص اهداف کیفی و کمی خود را در این بخش محقق کنیم.
وی با اشاره به در پیش بودن امتحانات نوبت اول مدارس حساسیت خانواده‌ها را به همراهی خوب با دانش‌آموزان برای گذر شایسته و موفقیت‌آمیز از این امتحانات یادآور شد و تصریح کرد: تا زمانی که یک تعامل مثبت و سازنده بین والدین و معلمان به وجود نیاید امر تربیت با نقص و کاستی مواجه می‌شود که برای پر شدن این خلأ نیازمند یک تفکر عالمانه و سازنده در رفع مشکلات هستیم.
صحرایی با بیان اینکه امر تربیت و پرورش فرزندان کار بسیار پیچیده و سنگینی است، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین بی‌توجهی و اهمال در این حوزه می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد که شایسته است هم معلمان و هم والدین دانش‌آموزان به مؤلفه‌های پرورش و تربیت درست و سازنده توجه کرده و از برخی رفتارهای غلط پرهیز کنند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با قدردانی از اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل و شهرستان گرمی در تدوین آزمون‌های پیشرفت تحصیلی برای دانش‌آموزان در فصول و ماه‌های متفاوت اضافه کرد: این امر خود یکی از اسباب پیشرفت تحصیلی و ارتقای شاخص‌های آزمون‌های سراسری است که اگر به شکل کیفی و مرتب برگزار شود، می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، رئیس شورای آموزش و پرورش گرمی در ادامه سخنان خود ضرورت توجه و رسیدگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت منطقه و تأمین نیازمندی‌های آنها را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل زمستان مدیران و متولیان آموزش و پرورش باید از هم اکنون به فکر برپایی بخاری و برخی ابزارهای گرم‌کننده استاندارد در مدارس باشند تا حوادث ناگواری را به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها شاهد نباشیم.
فرماندار گرمی همچنین از مسئولان امر خواست پیگیر مسئله احداث خانه معلم در گرمی باشند تا فرهنگیان از این فضاها بتوانند در فصول مختلف استفاده کنند.
در این جلسه مدیر آموزش و پرورش گرمی نیز با اشاره به شکل‌گیری قطب‌های آموزشی در مدارس پسرانه و دخترانه گفت: تاکنون بیش از 25 قطب آموزشی در این شهرستان شکل گرفته که هدف اصلی آن تقویت و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون سراسری است.
ترحم رستمی افزود: در کنار شکل‌گیری این قطب‌های آموزشی برنامه آزمون پیشرفت تحصیلی هم اکنون در مدارس با همکاری معلمان و مدیران در حال اجرا است و در کنار آن برنامه تقویتی دیگر را نیز شاهد هستیم.
وی همچنین از آمادگی خیرین مدرسه‌ساز در گرمی برای ساخت فضاهای آموزشی خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه در زمینی متعلق به اداره آموزش و پرورش گرمی احداث می‌شود که انتظار می‌رود با تکمیل آن سال تحصیلی آینده در اختیار آموزش و پرورش این منطقه قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش گرمی بر قول مساعد مسئولان به تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هنرستان الزهرای گرمی و همچنین اولویت‌بخشی به طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام اشاره کرد و خواستار تکمیل و بهره‌برداری کامل آنها تا پایان امسال شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول