اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

خیران مدرسه‌ساز نهاوند 650 میلیون تومان کمک کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: امسال خیران مدرسه‌ساز نهاوند 650 میلیون تومان تعهد کرده و به آموزش و پرورش کمک کردند.

خیران مدرسه‌ساز نهاوند 650 میلیون تومان کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز نهاوند، خیران مدرسه‌ساز را انسان‌هایی شریف و ارزشمند خواند که با مساعدت‌های مالی و معنوی خویش نظام اسلامی را در توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی یاری می‌دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از 20 درصد فضاهای آموزشی نهاوند به صورت خیرساز افزود: خیران مدرسه‌ساز سال گذشته 650 میلیون تومان تعهد کرده‌اند که بیش از 70 درصد این مبلغ عملیاتی شده است.

فرماندار نهاوند به نیاز شهرستان به ساخت خوابگاه دانشجویی با توجه به آغاز فعالیت دانشگاه‌های مختلف به تعداد پنج دانشکده و همچنین وجود دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اشاره کرد و گفت: خیران مدرسه‌ساز می‌توانند در بخش احداث خوابگاه شهرستان نهاوند را در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و تربیتی یاری رسانند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز اظهار داشت: 37 درصد فضاهای آموزشی در نهاوند تخریبی و 35 درصد فضاها نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

علیرضا تکلو از نیاز به مدارس جدید در سطح روستاهای نهاوند خبر داد و افزود: هنوز مشکل 40 درصد نیاز شهرستان به احداث فضاهای جدید رفع نشده است.

وی از احداث هر ساله 10 مدرسه توسط مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس در استان در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: 16 درصد دانش‌آموزان نهاوند در فضاهای خیرساز نهاوند مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: هر اندازه خیران مدرسه‌ساز در هر شهرستان و یا استان تعهد مالی داشته باشند دولت نیز معادل آن را کمک خواهد کرد.

وی افزود: 45 مدرسه و فضای آموزشی در نهاوند خیرساز است که توسط یک بانوی خیر امسال 4 هزار و 500 متر باغ به آموزش و پرورش اهدا شد که ارزشی حدود 100 میلیون تومان دارد.

تکلو از عضویت نهاوندی‌های مقیم خارج از کشور به مجمع خیران مدرسه‌ساز در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: بهره‌مندی از توان مالی بالای نهاوندی‌های مقیم خارج از کشور موجب شده که در نهاوند بالاترین مبالغ به مجمع خیران مدرسه‌ساز اهدا شود.

وی افزود: با کمک خیران مدرسه‌ساز و برنامه‌ریزی‌های مطلوب اول مهر امسال 100 درصد فضاها تک‌نوبته خواهد بود و همه زیرساخت‌ها برای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش نهاوند مهیا شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند هوشمندسازی مدارس را یکی دیگر از اهداف تحول بنیادین در آموزش و پرورش خواند.

امام جمعه نهاوند نیز با اشاره به آزمایش الهی در زمینه مال، فرزند، ثروت و قدرت برای انسان اظهار داشت: خداوند هر آنچه که در اختیار انسان قرار داده برای امتحان و آزمایش اوست، بنابراین کار برای رضای خدا و رفع مشکلات مردم عملی ماندگار و جاوید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی با اشاره به حضور خیران مدرسه‌ساز در نهاوند افزود: هر آنچه که انسان در توان دارد باید برای احداث فضاهای آموزشی به کار گیرد.

در ادامه این مراسم سه فضای آموزشی افتتاح و یا عملیات ساخت آنها آغاز شد.

این فضاهای آموزشی عبارتند از افتتاح مدرسه هفت کلاسه ولایت و مجتمع آموزشی امام سجاد(ع) روستای عنبر قنبر توسط شخص خیری به نام حسن کولیوند با 300 میلیون تومان در یک‌هزار و 200 متر مربع که صد درصد هزینه توسط وی تأمین شده است.

افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مرحوم یحیی شفاعتی که ساکن آمریکا بوده با 400 میلیون تومان و یک‌هزار و 250 متر مربع در دو طبقه که تمام هزینه توسط خانواده مرحوم پرداخت شده است.

کلنگ‌زنی مدرسه 10 کلاسه طالقانی توسط خیری به نام نصرتی با یک‌هزار متر مربع و 400 میلیون تومان اعتبار که 40 درصد هزینه از سوی ایشان و 60 درصد نیز توسط اداره کل نوسازی استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول