اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز خبر داد

کمک یک هزار و 84 میلیارد تومانی خیّرین مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در سال گذشته خیّرین مدرسه‌ساز یک‌ هزار و 84 میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی کمک کردند.

کمک یک هزار و 84 میلیارد تومانی خیّرین مدرسه‌ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا حافظی صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان در خرم‌آباد با اشاره به نقش خیّرین مدرسه‌ساز در توسعه فضای آموزشی گفت: با همت خیّرین مدرسه‌ساز، مدارس ایرانی خارج از مرزهای ایران ساخته می‌شود.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت ایران در سایر کشورها زندگی می‌کنند، در این راستا مجمع خیّرین مدرسه‌ساز علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی در کشور فضاهای آموزشی در کشورهای امارت متحده عربی، ترکیه، کانادا را تقبل کرده است.

وی افزود: هدف از این کار این است که دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور بتوانند از فضاهای آموزشی مطابق با فرهنگ ایران بهره‌مند شوند.

حافظی گفت: خیّرین مدرسه‌ساز در 550 شهر و 31 استان حضور پر شور و با نشاطی دارند.

وی با اشاره به اعتبار 386 میلیارد تومانی دولت در ساخت فضاهای آموزشی گفت: خوش‌بختانه خیّرین مدرسه‌ساز 740 میلیارد تومان در ساخت فضای آموزشی کمک کردند.

وی اظهار داشت: اعتبار دولت در ساخت فضاهای آموزشی سال گذشته از 386 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش یافت و کمک خیّرین مدرسه‌ساز در همین مدت از 740 میلیارد تومان به یک هزار و 84 میلیارد تومان افزایش یافته است که این افتخار بزرگی برای خیّرین مدرسه‌سازی در امر فضاهای آموزشی است.

حافظی یادآور شد: در طول سال‌های اخیر همکاری دولت و خیّرین در امر مدرسه‌سازی یک همکاری تنگاتنگ و مثبت بوده است.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: این انگیزه خیرخواهانه در بین دانش‌آموزان نیز گسترش چشم‌گیری داشته و پیش‌بینی می‌شود، در سال‌ جاری بیش از 12 میلیون دانش‌آموز کشور در این امر سازنده مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به شانزدهمین سال فعالیت مجمع خیّرین مدرسه‌ساز در کشور گفت: طی این سال‌ها به همت خیّرین مدرسه‌ساز، مدارس کشور از چهار نوبته به دو نوبته و در مواردی،‌ به تک نوبته تبدیل شده‌اند.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: استان لرستان در سال گذشته با جذب 54 میلیارد تومان توانست در جذب و تحقق تعهدات در کشور رتبه نخست را کسب کند که این یکی از افتخارات استان لرستان در مقایسه با استان‌های هم‌جوار و برخوردار است.

حافطی یادآور شد: این امر نشان از ایثار و از خودگذشتگی خیّرین این استان دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان و رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: استان لرستان ساخت فضاهای آموزشی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول