اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند خبر داد

برگزاری نماز جماعت در 50 مدرسه دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بر لزوم توسعه فرهنگ نماز و اقامه این فریضه الهی در مدارس شهرستان تأکید کرد و گفت: هم‏اکنون نماز جماعت در 50 مدرسه دماوند اقامه می‏شود.

برگزاری نماز جماعت در 50 مدرسه دماوند

سیدقاسم حسینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به وجود چنین رویکردی در جمع مردمان دیندار دماوند، اولیای مدارس و دانش‏آموزان، در 50 واحد آموزشی این شهرستان نماز جماعت با همکاری حوزه عملیه خواهران و برادران برقرار کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به ایام ارتحال حضرت امام خاطرنشان کرد: سه دهه پیش در چنین روزهایی از ماه خرداد، ابتدا فرزندان غیور ایران اسلامی در جبهه‏های حق علیه باطل، آزادسازی خرمشهر عزیز را از چنگال رژیم تا بن دندان مسلح بعث جشن گرفتند اما نیمه خرداد همواره برای آنها یادآور روزهای حزن و اندوه بود.

* اجرای طرح توانمند‏سازی مربیان پرورشی دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: با نگاهی به تاریخ 33 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی و مقایسه شرایط کنونی کشور با سایر ملل جهان، بدون شک درمی‏یابیم که عزت و سربلندی امروز ایران مرهون خون شهدای گلگون‏کفن است.

حسینی اضافه کرد: از این رو، آیین معنوی یادواره شهدای فرهنگی و دانش‏آموز شهرستان دماوند به صورت متمرکز و همچنین در مدارس مختلف برگزار شد. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از اجرای طرح توانمند‏سازی مربیان پرورشی، کسب رتبه نخست مسابقات نهج‏البلاغه فرهنگیان، حضور گسترده فرهنگیان و دانش‏آموزان در آیین سیاسی، عبادی و دشمن‏شکن نماز جمعه، 22 بهمن، 9 دی و 13 آبان، برگزاری نمایشگاه دست‏ساخته‏های دانش‏آموزان، راهیابی دانش‏آموز دماوندی به مجلس دانش‏آموزی کشور و کسب رتبه برتر در امور مالی و پرداخت‏ها در سطح استان تهران را در ردیف اقدامات انجام شده به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند عنوان کرد.

* کسب عنوان نخست کشوری در دبیرخانه رایانه نظری

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند همچنین از کسب عنوان نخست کشوری در زمینه دبیرخانه رایانه‏ای نظری توسط این نهاد خبر داد.

حسینی ادامه داد: همچنین مجموعه اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند موفق به کسب رتبه برتر در اجرای هشت "طرح مهر" در دوره ابتدایی شد.

* برگزاری 60 دوره آموزش ضمن خدمت برای معلمان دماوندی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند همچنین از آموزش معلمان و مدیران این شهرستان در قالب بیش از 60 دوره ضمن‏ خدمت خبر داد.

حسینی اظهار داشت: اموری از این دست می‏تواند در ارتقای سطح کیفی دانش معلمان تأثیر به‏سزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح کیفی معلمان نیز موجبات ظهور و بروز دانش‏آموزانی فرهیخته و مورد نیاز جامعه اسلامی را فراهم می‏سازد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول