اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد

ایجاد 2 مدرسه شبانه‌روزی استثنایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از ایجاد دو مدرسه شبانه‌روزی در انزلی و لشت‌نشا برای دانش‌آموزان دختر و پسر استثنایی در این استان خبر داد.

ایجاد 2 مدرسه شبانه‌روزی استثنایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تعلیم و تربیت 2 هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی در گیلان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار دانش‌آموز نیز به صورت تلفیقی با دانش‌آموزان عادی تحصیل می‌کنند.

وی افزایش مدرسه‌های پیش‌حرفه‌ای، راهنمایی و دبیرستان را از اولویت‌های برنامه چهار ساله پنجم و سند تحول آموزش استثنایی برشمرد و افزود: سالانه بیش از 500 نفر دانش‌آموزان راهنمایی و 300 نفر از دانش‌آموزان فنی وحرفه‌ای مقطع متوسطه در 9 مدرسه استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

بشارتی با بیان اینکه قابلیت افزایش تعداد مدرسه‌های استثنایی از 9 مدرسه به 30 مدرسه در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی دارای توانمندی‌های بسیاری هستند اما جایگاهی برای عرضه محصولات تولیدی آنها در استان وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان فضای مدرسه باغچه‌بان رشت را دارای قابلیت ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات دانش‌آموزان استثنایی عنوان کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان انجام شده و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات دانش‌آموزان استثنایی در این مدرسه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه شبانه‌روزی دانش‌آموزان استثنایی در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 50 درصد دانش‌آموزان گیلان در مدرسه‌های شبانه‌روزی استثنایی قزوین تحصیل می‌کنند.

بشارتی از ایجاد دو مدرسه شبانه‌روزی در انزلی و لشت‌نشا برای دختران و پسران استثنایی در گیلان خبر داد و بیان کرد: هزینه ساخت این مدرسه‌ها از محل اعتبارات مدارس تخریبی تامین می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول