اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شاهرود:

"نظام سیاسی امامت" باید در جهان مطرح شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: نظام سیاسی جهان به نظام سیاسی اسلام نیاز دارد و باید "نظام سیاسی امامت" را در جهان مطرح کرد.

"نظام سیاسی امامت" باید در جهان مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حسین قرغی عصر امروز در نشست شماری از دست‏اندرکاران سپاه شاهرود اظهار داشت: نظام‏های سیاسی دنیا در قالب دموکراسی یا حکومت مردم بر مردم اداره می‏شوند.

وی تصریح کرد: در بعضی کشورها، بالاترین مقام اجرایی و تصمیم‏گیری رئیس جمهور است و در بعضی کشورها، نخست وزیر و در برخی دیگر، پادشاهان حکومت کشور را در دست دارند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه کلمه "رهبر" یا "لیدر" در جهان شناخته شده است، افزود: در نظام‏های مختلف، رهبر وجود دارد و این رهبر شاید عادل باشد اما در بسیاری مواقع ظالم و ستمگر است ولی اصطلاح لیدر در مورد همه‏ رهبران در نظام سیاسی جهان کاربرد دارد.

قرغی با اشاره به نظام ولایی و امامتی اسلام افزود: در اسلام، ما امام امت داریم، یعنی کسی که عادل است و گناه از او سر نمی‏زند و اگر دچار لغزشی شد، بلافاصله از امامت امت خلع می‏شود و این پیشوا را اسلام، امام می‏گوید و نه رهبر که کلمه عام است و به همه اطلاق می‏شود.

* کشورهای جهان خواستار نظام ولایی اسلام هستند

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه کلمه امام امت قداست خاصی دارد، افزود: ولی‏فقیه در راستای امام معصوم قرار دارد، پس ولی‌امر مسلمین بوده و اطاعت از او بر همه واجب است.

قرغی ادامه داد: این تقدس در نظام سیاسی غرب به "رهبر کاریزما" تعبیر می‏شود که رهبر مقدس است و در نظام اسلامی تعبیر به امام دارد.

وی افزود: اسلام از پایین‏ترین اجتماع نظام اسلامی در نماز جماعت، امام جماعت دارد که پیشوای نمازگزاران و فردی عادل و پرهیزگار است و از آن سو، در رأس نظام اسلامی نیز امام امت را داریم که فردی عادل و خداترس است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: این امر نشان‏ دهنده نظام سیاسی ولایی مترقی اسلام است که در آن امام و امت با یکدیگر یکسان هستند و امام مقابل ملت خاضع و مدافع حقوق ملت بوده و بالاترین مقام نظام اسلامی به شمار می‏آید.

قرغی گفت: کشورهای جهان امروز خواستار نظام ولایی اسلام هستند، زیرا این نظام و امامش تابع عدالت به شمار می‏روند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود افزود: ما باید به خود ببالیم که بعد از امامان معصوم(ع)، در عصر غیبت امام عصر(عج)، در حکومت ولایت‌فقیه و در زعامت امام خامنه‏ای که امامت مسلمین را برعهده دارند، زندگی می‏کنیم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول