اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر پوردستان در چهارمین یادواره شهدای نور ـ 2 و پایانی

اقتدار ایران طرح حمله نظامی آمریکا را خنثی کرد/ بزرگی نظام به برکت شهداست

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اقتدار همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران، طرح حمله نظامی آمریکا را خنثی کرد.

اقتدار ایران طرح حمله نظامی آمریکا را خنثی کرد/ بزرگی نظام به برکت شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، امیر سرتیپ پوردستان پنجشنبه شب در چهارمین یادواره شهدای شهر نور با اشاره به آیه 178 سوره آل عمران بیان داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید:« آنهایی که ظلم می‌کنند( مستکبرین) خوشحال نباشند زیرا به آنان فرصت دادیم تا گناهانشان بیشتر شود».

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا به‌عنوان تنها قدرت برتر جهان مطرح شد و برای خود نظم نوین جهانی را تعریف کرد و گفت دنیا دهکده‌ای کوچکی است که یک کدخدا می‌خواهد و چه کسی از من بهتر و در ادامه جنگ ستارگان را تعریف کرد و سلطه‌اش بر فضا را به رخ کشید.

وی ابراز داشت: آنقدر این جنگ روانی وسیع بود که ملت‌ها و دولت‌ها باورشان شد و آمریکا مست قدرت بود تا اینکه یکی از موسسات داخلی به سران این کشور هشدار داد که قدرت‌های دیگر هستند از جمله جهان اسلام که از نزدیکی شیعه و سنی شکل می‌گیرد.

 

*آمریکا با برنامه‌های ژئو پلتیک نتوانست قدرت‌های شکل گرفته را مهار کند 

 

پوردستان ادامه داد: قطب دوم نزدیکی کره، چین و روسیه و قطب سوم تهدید اروپای متحد بود که در مقابل آمریکا بودند بنابراین جلوگیری از شکل‌گیری این قدرت‌ها در دستور کار سران آمریکا قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آمریکا با برنامه‌های ژئوپلتیک نتوانست قدرت‌های شکل گرفته را مهار کند و در دستور کار خود تسلط بر منابع اقتصادی دنیا را گذاشت و خواست نفت و گاز دنیا را هم به دست بگیرد که عمده نفت و گاز دنیا هم در خاورمیانه بود.

وی تصریح کرد: این کشور در دستور کار جدید خود حادثه 11 سپتامبر را طراحی، سازماندهی و اجرا کرد و گفته همه مسلمانان تروریست نیستند اما همه تروریست‌ها مسلمانند تا به دنیا القا کند که هر حادثه‌ای در هر جای دنیا رخ می‌دهد توسط مسلمانان است.

این فرمانده نظامی افزود: آمدند در منطقه خاورمیانه به بهانه سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کردند. به بهانه سرکوب طالبان به افغانستان و کشور سوم و چهارمی هم بود.

 

*حمله نظامی به ایران

 

پوردستان تصریح کرد: حمله نظامی به ایران و سوریه نیز در دستور کار این کشور بود اما آمدند تست زدند و پنج مولفه را تیک زدند اما طرح حمله نظامی را لغو و این طرح خنثی شد.

وی اذعان داشت: وقتی آمریکا دید نیروهای مسلح پای کار هستند، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی در اوج توانمندی و اقتدار و گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند، ملت متحد و یک شعار دارد خطاب به رهبر که «از تو به یک اشاره ـ از ما به سر دویدن» دیگر نتوانست کاری بکند و عقب‌نشینی کرد.

 

*اقتدار سیاسی نظام به برکت شهدا است

 

پوردستان بیان داشت: شهدا درس گرفته مکتب حسین (ع) هستند.

وی اظهار داشت: شهادت مرگی است که سرآغاز یک زندگی جاوید است و این مرگ در اسلام شهادت نامگذاری شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهدا حرفشان با امام حسین(ع) این است که اگر ما نبودیم تا به ندای هل من ناصرت لبیک بگوییم، امروز پشت سر فرزند شما تا آخر ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم تاریخ تکرار شود.

 

* ملت ایران نشان داد دین لق لقه زبانشان نیست

امیر پوردستان اذعان داشت: در زمان جنگ تحمیلی هنگامی که عراق با 12 لشکر مکانیزه و 45 تیپ زرهی به ایران حمله کرد ملت ایران نشان داد دین لق لقه زبانشان نیست و از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ لباس رزم پوشیدند، وارد میدان شدند و برای حفظ دین از مال و جان و خون خود گذشتند.

این مسئول اذعان کرد: اینکه امروز مسئولان سیاسی نظام در هر تریبونی با اقتدار و صلابت حرف خود را می‌زنند به برکت شهدا است.

 

* فقط از اسلام دفاع شود

وی ادامه داد: وقتی سخن از شهید و شهادت است باید از خانواده شهدا هم یاد کرد، آنانکه مثل صدف این گوهرهای ارزشمند را در دامان خود تربیت و تقدیم اسلام کردند.

این مسئول ارشد ارتش اضافه کرد: خانواده شهدا به پدران و فرزندان خود، همسران شهدا به شوهرانشان قوت قلب دادند و به آنان اطمینان دادند که نگران خانه، درس، مشق و اجاره منزل و... نباشند و به میدان نبرد بروند و فقط از اسلام دفاع کنند.

به گزارش فارس، چهارمین یادواره شهدای شهر نور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله نمایندگان قبلی و فعلی مجلس، فرماندار، امام جمعه، خانواده معظم شهدا، پاسداران و بسیجیان، کسبه و اصناف در جوار گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول