اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

جمهوری اسلامی راهی برای رسیدن به نظام امام عصر (عج) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که امام عصر (عج) حکومت دنیا را در دست بگیرند، حکومت طیبه ایجاد می‌شود، از این‌رو می‌توان نظام جمهوری اسلامی ایران را مسیری برای رسیدن به نظام طیبه امام عصر دانست.

جمهوری اسلامی راهی برای رسیدن به نظام امام عصر (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد:‌ خداوند متعال بارها و بارها در قرآن کریم به کلمه طیبه اشاره کردند، کلمه‌ای که اگر در جامعه به کار بسته شود، می‌تواند دنیایی متفاوت از آنچه امروز شاهد آن هستیم را رقم بزند.

انسان کامل بهترین توصیف کلمه طیبه است

وی توضیح داد: بهترین توصیف برای کلمه طیبه می‌تواند معنای انسان کامل آن باشد و لذا اگر یک انسان کامل را معنای کلمه طیبه بدانیم، می‌توانیم درجات طیبه را به راحتی درک کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان قزوین بیان کرد: کمال مرتبه‌ای از طیبه است و در آیات و روایات نیز بارها انسان را به کمال دعوت کرده‌اند، در واقع می‌توان حرکت به سوی کمال را حرکت به سوی رسیدن به معنای یک انسان کامل دانست، انسانی که می‌تواند دنیا را به گونه‌ای خدایی اداره کند.

اشرف مخلوقات باید به مرحله طیب‌وار زیستن برسد

ابوترابی گفت:‌ زمانی که خداوند از روح خود در وجود آدمی دمید این انتظار از انسان به وجود آمد تا به سوی کمال حرکت کند و معنای کاملی برای اشرف مخلوقاتی خود و یا طیبه بودن روح خود پیدا کند.

وی تصریح کرد: کلمه طیبه تنها در یک کلمه خلاصه نمی‌شود، چراکه معنای کامل یک انسان در این کلمه نهفته شده است و به نوعی می‌توان تمامی راه‌ها و روش‌های رسیدن به کمال و اشرف مخلوقاتی را در طیبه بودن دید.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد:‌ ایمان یکی از پایه‌های طیبه بودن است، به طوری که به هر میزانی که ایمان قوی‌تر و محکم‌تر در وجود انسان ریشه دوانده باشد، انسان استوارتر و طیب‌وارتر زندگی خواهد کرد.

ایمان راسخ بسیاری از مشکلات کشور را از بین می‌برد

ابوترابی‌فرد اذعان کرد:‌ زمانی که ایمان تا اعماق روح یک فرد نفوذ کرد، دیگر راهی برای نفوذ گناهان و مشکلات اخلاقی نخواهد ماند و این مهم، مشکلی است که امروز انسان با آن گریبان‌گیر است.

وی گفت: اگر ایمان در روح انسان ریشه داشته باشد دیگر هیچ مقام، موقعیت، ثروت و یا شهرتی نمی‌تواند انسان را از مسیر هدایت خارج کند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد:‌ گاهی شاهد مدیرانی هستیم که به محض رسیدن به قدرت و ثروت تغییر چهره می‌دهند و فردی تازه می‌شوند و این به معنای نداشتن ایمان راسخ است، چراکه ایمان انسان را از این تغییر ناگهانی حفظ می‌کند.

چهره‌هایی که در پی قدرت شناخته می‌شوند

ابوترابی تصریح کرد:‌ اگر انسان به خداوند ایمان داشته باشد به این باور می‌رسد که صندلی قدرتی که با رای چند نفر به دست می‌آید و با رای ندادن برخی دیگر از دست می‌رود، نمی‌تواند پشتوانه‌ای محکم برای انسان باشد، چراکه پشتوانه انسان خداست و لذا مشکلی که گاها امروز با آن مواجه هستیم، افرادی که در راس قدرت تغییر شخصیت می‌دهند و فراموش می‌کنند که با چه وعده‌ها و وعیدهایی به این منصب دست یافته‌اند.

امام خمینی (ره) نمونه کامل کلمه طیبه بودند

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام راحل چهره کامل و نمونه کاملی از معنای کلمه طیبه بودند، خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی (ره) کسی بودند که به واسطه طیب بودن در دل‌ها نفوذ می‌کردند، نفوذی که سبب می‌شود امروز پس از گذشت سال‌ها همواره مراسم گرامیداشت ایشان با عظمت و شکوه خاص خود برگزار شود و مردم با جان و دل در این مراسم شرکت کنند.

خطیب جمعه استان در ادامه خطبه‌های آیین عبادی سیاسی قزوین گفت:‌ امام خمینی (ره) فردی بودند که با ایمان کامل در مقابل دشمنان و استکبار ایستادند و ایران را از چنگال استکبار جهانی خارج کردند.

ابوترابی گفت:‌ همین امام زمانی طلبه بودند، زمانی تدریس می‌کردند، زمانی به مرجعیت رسیدند و نیز زمانی رسید که بزرگ‌ترین قدرت رهبری و سیاسی جهان شناخته شدند، اما هیچ وقت چهره واقعی و خمینی‌وار ایشان تغییر نکرد.

وی تشریح کرد:‌ امام هیچگاه شخصیت خود را تغییر ندادند و هیچ‌گاه مشاهده نشد که قدرت، ایشان را از مردم دور کند و این می‌شود که در تاریخ ماندگار شدند و امروز نیز مردم با افتخار از ایشان یاد می‌کنند و ایشان را پیشوای خود می‌دادند.

مقام معظم رهبری نمونه‌ای از تواضع و ایمان راسخ به خدا است

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد:‌ مقام معظم رهبری نیز نمونه دیگری از این ایمان راسخ است که با وجود قدرت و رهبری در هرم نظام سیاسی ایران همواره متواضع و فروتن بوده و هستند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: این دو فقط نمونه‌ای از بزرگمردان ایران اسلامی هستند که ما معتقدیم با تربیت الهی رشد یافته‌اند، تربیتی که انسان را در راه حق هدایت می‌کند و از کج‌روی‌ها منع می‌کند.

اخلاق نخستین ثمره ایمان است

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها اخلاق را ثمره ایمان و از مهم‌ترین ویژگی‌های کلمه طیبه دانست و گفت:‌ اخلاق همانند شاخ و برگ درخت کلمه طیبه، ایمان را به مردم نمایان خواهد کرد.

خطیب جمعه استان افزود: ایمان باید به مردم نمایش داده شود و لذا اخلاق، ایثار، شجاعت و از خود گذشتگی را نشانه‌های ایمان می‌دانیم.

نماز جمعه منبع رشد اخلاق در جامعه است

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: نماز عبادی و سیاسی جمعه یکی از مهم‌ترین منابع نمایش ایمان به مردم و دشمنان است، زیرا که دشمن از حضور مردم در این مراسم به ایمان آنها و ایستادگی مسلمانان پی می‌برد.

وی ابراز کرد:‌ نماز عبادی سیاسی جمعه نقش غیرقابل وصفی در رشد اخلاق و معنویت در جامعه دارد و لذا اگر مردم با فواید این نماز آشنا شوند، هرگز آن را ترک نخواهند کرد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:‌ طیب بودن و طیبه زیستن خوراک معنوی و اخلاقی جامعه خواهد بود، همان طور که امروز نماز جمعه خوراک معنوی و اخلاقی جامعه است و جامعه را به سمت معنویت پیش می‌برد، پاک زیستن هر فردی می‌تواند خوراک جامعه را تأمین کند تا زمانی که همه ارکان جامعه نیز طیب‌وار انجام وظیفه کنند.

نظام سیاسی جامعه با ظهور امام عصر عملی می‌شود

ابوترابی ادامه داد: رسیدن به جامعه طیب و جامعه‌ای که تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی در آن معیار و ملاک افراد باشد، تنها با ظهور حضرت امام زمان (عج) امکان‌پذیر است.

وی گفت: بر این اساس خداوند متعال مسیری را تعریف کرد که امکان رسیدن به این نظام سیاسی را تبیین کند و این مسیر نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه استان تصریح کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نظام استکبار و سلطه غرب داشته باشیم به راحتی می‌توان متوجه شد که منظور قرآن از طیبه، نظامی انسجام یافته و هدایت شده در مسیری همانند جمهوری اسلامی ایران است.

نظام استکبار جهانی، خبیثه یاد شده در قرآن است

ابوترابی کلمه خبیث را در مقابل طیبه دانست و بیان کرد: بر این اساس می‌توان نظام سلطه غرب را نظام خبیثه از نظر قرآن دانست.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ثمرات طیبه بودن رسیدن به عزت است و امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت اداره می‌شود و دنیا جمهوری اسلامی ایران را کشوری مستقل و دارای اختیار و عزت می‌داند که این را در دوران‌های مختلف به مردم جهان نمایانده‌ایم.

عزت ایران اسلامی در سایه نظام سیاسی طیبه است

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: دوران جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی، فتنه 88 و موضوع انرژی هسته‌ای از مباحثی است که عزت ایران را در سالیان طولانی به اثبات رسانیده است.

ابوترابی‌فرد گفت: همانطور که امروز طیب‌وار زیستن و نظام سیاسی قرآنی توانسته ما را از چنگال استکبار جهانی حفظ کند، باید بتوانیم تا آموزه‌های قرآن را در کشور ترویج کنیم.

وی ادامه داد:‌ قانون‌مداری، توجه به حقوق یکدیگر، انسان دوستی و خدا پرستی از جمله آموزه‌هایی است که جامعه را به سمت پیشرفت و جاودانه شدن هدایت می‌کند.

انتهای پیام/ر10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول