اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

نظام اسلامی به پشتوانه مقام معظم رهبری تأثیرگذارترین کشور در منطقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: نظام اسلامی به پشتوانه رهنمودهای امام راحل و درایت مقام معظم رهبری تأثیرگذارترین کشور در منطقه است.

نظام اسلامی به پشتوانه مقام معظم رهبری تأثیرگذارترین کشور در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز بیست و پنجمین سالگرد رهبری آیت الله خامنه‌ای بر جمهوری اسلامی ایران گفت: طی 24 سال گذشته از رهبری معظم له بر جمهوری اسلامی توفیقات بسیاری نصیب ملت ایران شد.

وی گفت: امام خمینی (ره) با تاسیس مجلس خبرگان و تاکید بر شایستگی‌های آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، به نحو احسن انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود رهنمون ساختند و سکان آن را به شایسته‌ترین فرد سپردند.

وی با بیان این که هدف استکبار در سوریه حفظ رژیم صهیونیستی است، افزود: دست‌های پنهانی برای ضربه زدن به دنیای اسلام در حال فعالیت است و دشمنان به ویژه رژیم منحوس صهیونیستی در جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی پیش‌قدم هستند.

امام جمعه پلدختر با بیان این که برخی کشورهای عربی در این توطئه  نیز با آن همراه شده است، گفت: با توطئه و ناامنی می‌خواهند دولت مردمی سوریه را که مدافع ایران و خط اول مقاومت در برابر صهیونیسم است را ساقط کنند.

وی افزود: کشور مصر نیز موقعیت حساسی دارد و سردمداران استکبار با نفوذ مصر و نیروی نظامی‌اش می‌خواهند دست نشانده صهیونیسم و مبارک را بر سرکار آورند.

امام جمعه پلدختر گفت: قلدرهای دنیا باید بدانند صهیونیست‌ها غیر قانونی هستند و نباید از آنها دفاع کنند و مسلمانان سوریه نیز با الگوپذیری از بیداری سایر کشورهای اسلامی این وادی را پشت سر خواهند گذاشت و نقشه شوم تجمیع یهودیان در سوریه را نقش بر آب خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه پلدختر به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی شوند و انقلاب ما یک حرکت همه جانبه فرهنگی است و این بدان معناست که دانشگاه‌ها باید دارای خروجی مثبت باشند.

حجت الاسلام لروند افزود: امیدواری ما زمانی است که ببینیم فارغ التحصیلات ما افراد متخصص و متعهد هستند و در این زمینه باید همه مسولان دست اندر کار تلاش کنند، تا اهداف انقلاب فرهنگی به طور کامل محقق شود.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند افکار جوانان ما را منحرف کنند، لذا باید در راستای اسلامی کردن محیط‌های علمی و دانشگاهی بیشتر تلاش شود و باید به گونه‌ای عمل کنیم که خروجی دانشگاه‌ها دانشمندان و نخبگان باشند.

امام جمعه پلدختر در ادامه به بیستم خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله سعیدی اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این روحانی مبارز، گفت: آیت الله سعیدی نخستین روحانی نهضت امام (ره) بود و علاقه و ارادت خاصی به حضرت امام داشت و  جزء نخستین شهدای انقلاب بود که در سال 42 زیر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید.

وی افزود: آیت الله سعیدی سرباز ولایت و در این راه ثابت قدم بود و این شهید والامقام  درباره امام گفته بود، اگر مرا بکشید در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.

وی تاکید کرد: عالمان دینی و روحانیت مبارز شیعه همواره برای تحقق اسلام ناب محمدی(ص) با طاغوت‌ها مبارزه کرده و در این راه از همه هستی خود گذشته‌اند و امروز هم این‌چنین افرادی در جامعه ما وجود دارند که از ولایت و رهبری تبعیت می‌کنند.

امام جمعه پلدختر گفت: بیستم خرداد ماه سال 1360 سال روز عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که حقیقتاً از عبرت‌ها و درس‌های انقلاب بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول