اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد

تحویل روزانه 50 کلاس درس به نظام آموزش / حذف تمام مدارس تخریبی تا تیر 93

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه روزانه 50 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش و نظام تعلیم تربیت می‌شود، گفت: تا تیرماه 93 تمام مدارس تخریبی در کشور حذف می‌شود.

تحویل روزانه 50 کلاس درس به نظام آموزش / حذف تمام مدارس تخریبی تا تیر 93

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی رئیسی صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار داشت: هر روز هفت هزار و 500 متر مربع فضای جدید به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده و طبق برآورد هر دو ساعت یک پروژه در کشور ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: سهم خیرین و نیکوکاران در این مجموعه عظیم پروژه‌ها 18 درصد است که 50 درصد از آن از محل کمک‌های مردمی در قالب ساخت، مقاوم‌سازی و تجهیز می‌باشد.

این مسئول افزود: طی سال‌های 84 تا پایان سال 90، حدود سه میلیون متر مربع فضای آموزشی مشارکتی در کشور ساخته شده است.

رئیسی با اشاره به وضعیت پروژه‌های مدرسه‌سازی در کشور، گفت: امسال با عنایتی که در بخش اعتباری وزارت آموزش و پرورش و هم از سوی دولت و مجلس وجود دارد اعتبارات قابل توجهی به حوزه توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص یافته که در کنار آن امیدواریم مردم با حضور جدی و مسئولانه خود، امسال نیز سالی ماندگار را در حوزه ساخت مدارس رقم بزنند.

حذف مدارس تخریبی سیاست امسال نوسازی مدارس است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبارت آموزش و پرورش در سال جاری از تنوع مناسبی برخوردار است، ابراز داشت: اعتبار ساخت، تخریب و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی امسال رقم قابل توجهی است که در کنار آن تجهیز هنرستان‌ها، هوشمند‌سازی مدارس، استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به دو فعالیت عمده نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو مشکل جدی و کار ویژه داریم که اولویت امسال ما حذف مدارس تخریبی است که البته این مدارس در حال حاضر به حداقل خود رسیده است.

رئیسی یادآور شد: در سال‌های قبل 13 میلیون متر مربع فضای آموزشی خشت و گلی و سنگ و گلی داشتیم که در شأن نظام تعلیم تربیت نبود، اما در حال حاضر با حذف قابل توجه این فضاها گامی مهم در راستای تخریب و مقاوم‌سازی مدارس برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا تیرماه 93 تمام مدارس تخریبی در کشور حذف شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حداقل رسیدن مدارس دو نوبته را نیز در کشور یادآور شد و افزود: تلاش می‌کنیم با اعتباراتی که در این حوزه اختصاص می‌یابد تمام مدارس را از دو نوبته شدن خارج کنیم.

ساخت 17.8 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول به فعالیت‌های انجام گرفته در زمان دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از مهر ماه 84، حدود 17.8 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور ساخته شده که همه اینها از محل اعتبارات مشارکت‌های مردمی بوده است.

رئیسی ابراز داشت: از سال 85 که به سمت سال‌های پایانی دولت نهم حرکت می‌کردیم در زمینه ساخت فضاهای جدید و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و خطرآفرین و مقاوم‌سازی آنان اقدامات موثری انجام گرفت که انتظار می‌رود با استمرار این اقدامات شاهد بازسازی کامل مدارس تخریبی در کشور باشیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول