اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس کارگاه آموزشی جنگ نرم گلستان:

دشمن کارایی‌ها و اندیشه‌های نظام را نشانه گرفته است

خبرگزاری فارس: مدرس کارگاه آموزشی جنگ نرم بسیج اساتید گلستان گفت: دشمن در جنگ نرم ارزش‌ها، کارآیی و اندیشه‌های نظام را نشانه گرفته است و به دنبال ایجاد خلل در آنها است.

دشمن کارایی‌ها و اندیشه‌های نظام را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدباقر حبی صبح امروز در جمع اساتید گلستانی شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی جنگ نرم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما همواره مورد انواع تهاجم شامل جنگ سیاسی، نظامی، روانی، سلاح‌های نامتعارف بیولوژیک، تهاجم فرهنگی قرار داشته و اخیرا هم جنگ نرم به آن اضافه شده است.

وی اضافه کرد: دشمن سعی دارد از طریق جنگ نرم دنیا و مردم ما را به این باور نزدیک کند که نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد کارآیی در عرصه‌های مختلف است و مسئولان ما توان مدیریت یک حکومت و جامعه و متحول کردن جهان را ندارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن در برنامه‌های خود علیه کشور ما سعی دارد روحیه تردید، یأس و ناامیدی را به مردم تزریق کند لذا باید ضمن هوشیاری تحت فرمان فرماندهی کل قوا و در راستای پاسداری از اندوخته‌هایی که داریم اندیشه‌های خود را بارور کنیم.

وی ادامه داد: باید کارآمدی خود را تقویت و به رخ جهانیان بکشیم تا جلوی حرکات زیرکانه و فریبکارانه دشمنان را بگیریم.

حبی با بیان اینکه جامعه هدف دشمن معمولا کشورهای تازه استقلال یافته و جهان سومی هستند افزود: در سه دهه اخیر اتفاقات مشابهی در چند جهان شامل انقلاب گل رز گرجستان، انقلاب نارنجی اکراین، انقلاب لاله ای قرقیزستان و انقلاب کاج لبنان را شاهد بوده‌ایم که با کمی تأمل و دقت می‌توان مشاهده کرد سه کشور اولی تازه استقلال یافته بوده‌اند.

این استاد دانشگاه گلستان اضافه کرد: نوپا بودن، نداشتن کارآمدی لازم در بخش‌های مختلف، بی‌هویتی و عدم استقلال فکری درست، فرصت جولان دادن را به دشمنان و ابرقدرت‌های جهان داده و شرایط را برای پیشبرد اهداف شوم و پلید آنها مهیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی با استفاده از آسیب‌هایی که در عرصه‌های مختلف یک جامعه وجود دارد خود را برای ایجاد جنگ نرم آماده می‌کنند گفت: دشمنان با استفاده از عناصر قدرت نرمی که در اختیار دارند جامعه هدف را تسلیم امیال و اهداف خود می‌کنند.

حبی با اشاره به سه فاکتور زیبایی، شکوه و خیرخواهی گفت: این سه مورد عناصر اصلی جنگ نرم به شمار می‌روند و دشمن با مانور دادن روی این سه مقوله مردمان جوامع مختلف را به صورت داوطلبانه تسلیم خواسته‌های خود می‌کند و مرحله به مرحله طرح و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: دشمنان به گونه‌ای پیش می‌روند که در مدت زمان کوتاهی در بین مردمان همان کشور همراهان و حامیان زیادی پیدا کرده و به خواسته‌های شیطانی خود می‌رسند.

حبی تاکید کرد: سران بسیاری از کشورها هم خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و سرمایه‌های ملی کشورهای خود را برای پیشبرد اهداف دشمن به کار می‌گیرند و تیشه به ریشه خود می‌زنند که در همین همسایگی ما و در کشورهای عربی نمونه‌های زیادی یافت می‌شود که در آینده نتیجه این خوش خدمتی خود را خواهند دید.

مدرس کارگاه آموزش جنگ نرم گفت: نشان دادن اندیشه‌های متعالی برای افرادی که درگیر تبلیغات دشمن شده‌اند، توجه به خدمات عمومی و راهکارهای پیشرفت‌های اقتصادی و یک برنامه ایمنی کارشناسی شده برای عبور از جنگ نرم لازم و ضروری است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول